زمان تخمین زده شده مطالعه: 3 دقیقه

توضیح اجمالی درباره نارگیل و شیر نارگیل

نارگیل توسط مهاجران بخش اقیانوس آرام در نواحی کنونی نیز منتقل شد. حدود 74 درصد نارگیل جهان توسط 3 کشور اندونزی – هند و فیلیپن به دیگر نقاط جهان عرضه میشود. اندونزی سالانه بیش از 18 میلیون تن نارگیل تولید مینماید. خواص نارگیل بسیار زیاد است. این میوه به میوه حیات نیز مشهور می باشد. از جمله کاربرد های نارگیل در تولید لوازم آرایشی – روغن برای پخت و پز – طب سنتی – زغال – سوخت می باشد. میتوان از تمامی بخش های نارگیل استفاده نمود.

خواص نارگیل و مزایای مصرف آن

  • کاهش سریع وزن
  • محافظت از کبد
  • افزایش و بهبود سیستم ایمنی بدن
  • بهبود متابولیسم بدن
  • تولید گلبول قرمز خون
  • افزایش سلامت استخوان

افزایش سلامت پوست و مو

مصرف نارگیل چه بصورت خوراکی و چه مالیدن آن به صورت میتواند سلامت پوست و مو را افزایش دهد. نارگیل دارای چربی مفید و انواع ویتامین ها از جمله C – K – B و همچنین آنتی اکسیدان می باشد. این مواد برای سلامت پوست و مو بسیار مفید هستند. خواص نارگیل برای جوان سازی پوست – از بین بردن لک ها – پاکسازی کاملا مشهور است. فراورده این میوه در محصولات آرایشی بهداشتی به شدت محبوبیت دارد. همچنین برای افزایش رشد و پرپشتی مو مفید است. روغن نارگیل را قبل از حمام به موهای خود بمالید و ماساژ دهید. سپس در حمام موهای خود را بشویید.

انتخاب نارگیل خوب

برای استفاده کامل از خواص نارگیل باید چند نکته را خاطر نشان کنیم. اگر به دنبال آب داخل نارگیل هستید میوه 5 تا 7 ماهه آن را انتخاب کنید. برای انتخاب نارگیل آب دار آن را تکان دهید. ولی در صورتی که به گوشت آن نیاز دارید بهتر است نارگیل با سن بیشتری را انتخاب کنید. حتما نارگیل را قبل از خرید تکان دهید تا مقداری آب داخل آن باشد. زیرا نارگیلی که آب ندارد یعنی یا ترک خورده و هوا کشیده و یا سنش بسیار زیاد است و داخلش خشک است.

شیر نارگیل

شیر نارگیل خواص نارگیل را دارد. این فراورده از رنده نمودن گوشت نارگیل تولید میشود. این شیر میزان بسیار بالایی کالری و چربی دارد. طبق تحقیقات سازمان بهداشت جهانی مصرف شیر نارگیل به میزان زیاد به هیچ عنوان مفید نمی باشد. چون سوای چاقی باعث مشکلات قلبی عروقی نیز می گردد. شیر نارگیل جدای از آب داخل نارگیل می باشد. در واقع این شیر از فشردن گوشت نارگیل در کارخانه ها بوجود می آید. دقیقا شیر سویا نیز از فشردن سویا بوجود می آید.

شیر نارگیل دارای فواید بسیار عالی است. دقیقا فواید گوشت نارگیل را دارد. اما مصرف بیش از حد آن باعث افزایش قند خون – افزایش چربی – مشکلات معده به دلیل فیبر بالا – حساسیت میشود. دلیل این مشکلات حجم شیر نارگیل است. به دلیل اینکه شیر نارگیل درواقع عصاره گوشت نارگیل و از فشردن گوشت آن تولید می گردد. خواص نارگیل بسیار زیاد است اما مصرف بیش از حد آن میتواند سلامت را به خطر بیندازد. به همین دلیل 1 لیوان آب نارگیل مانند مصرف بیش از 150 گرم گوشت نارگیل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *