زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

امروزه بسیاری از افراد برای زیبایی و راحتی خود به دنبال کراتین مو هستند و این موضوع برای آقایان هم صدق میکند. در اینجا می‌خواهیم اطلاعات دقیقی در مورد کراتینه مو به شما بدهیم. کراتین کردن مو یا hair keratin روش شیمیایی است که باعث صافی – نرمی و لطافت موی شما میشود. بهتر است اگر موهای شما وز و بی حالت است از این روش استفاده کنید تا موهای شما براق و لخت شود.
قبل از انجام کراتین مو اصل بودن مواد را بررسی کنید تا مشکل سوختگی و ریزش مو در موهای شما ایجاد نشود. hair keratin صافی بسیار زیادی به موهای شما میدهد.

چرا کراتین مو انجام دهم؟

کراتین مو باعث صافی موی شما و لخت شدن مو میشود. زیرا کراتین دارای مواد پروتیینی است. زمانی که موی شما بر اساس سن و بیماری های مختلف و یا آلودگی هوا و یا استفاده از مواد شیمیایی ممکن است پروتیین خود را از دست بدهد شما از طریق کراتین کردن مو پروتین لازم را به موهای خود برمیگردانید. این کار باعث میشود کار شما با مو راحت تر میشود و زیبایی شما دو چندان گردد. اگر موهای خشک و وز دارید کراتین مو را حتما امتحان کنید.

کراتین باعث درخشش و لطافت موی شما میشود و از ریزش مو ی شما تا حدی جلوگیری میکند

انجام کراتین برای کدام افراد ممنوعیت دارد؟ علت آن چیست؟

استفاده از کراتین به خانم های باردار و افرادی که اقدام به بارداری کرده اند توصیه نمی‌شود و برای این افراد خطرناک است. زیرا hair keratin میتواند باعث سقط و مشکلاتی برای جنین در بارداری شود. سوزش چشم ها – خارش و گلو درد – آبریزش بینی هم میتواند برخی عوارض کراتین مو باشد. اگر از بیماری اسم رنج میبرید سعی کنید در معرض کراتین قرار نگیرید. زیرا حساس تر میشوید. به دلیل اینکه پس از کراتینه موهای شما با هر بار سشوار گازهایی را از خود متصاعد مینماید.

اگرشماهم از این دسته از افراد هستید و نمی‌توانید از کراتین مو استفاده کنید بهتر است از ماسک های خانگی و نرم کننده حاوی پروتین و یا از روغن نارگیل استفاده نمایید. روش کراتین روش دائمی نیست و بستگی به نگهداری شما از مو دارد. عمر آن بستگی به برند – مراقبت بعد از انجام کراتین و کیفیت کار آرایشگر دارد. ممکن است از ۶ تا ۸ ماه طول عمر آن متغیر باشد.

روش انجام کار کراتین مو

در این روش ابتدا مو کاملا شسته شده و خشک میگردد. موها با حجم کم تقسیم بندی میشود. سپس مواد کراتین با برس مخصوص به اندازه نیاز روی دسته های مو آغشته میشود. مدت زمانی نیاز است تا کراتین خوب جذب شود. سپس توسط گرما بخوبی مو را اتو کشی میکنیم. موها نرم – صاف ولخت شده اند. در آخر مو را بطور کامل شستشو میدهیم. کار تمام است فقط یکبار دیگر با سشوار موهای خود را خشک میکنید.

نکات مهمی که بعد از کراتین مو باید رعایت شوند :

  • تا ۳ روز قرنطینه باید رعایت شود. نباید به موها آب بزنید.
  • برای رفتن به استخر و دریا باید از کلاه شنا استفاده کنید. علت آن کلر فراوان در آب استخر و نمک در دریا می باشد.
  • بهتر است از شامپو فاقد سولفات استفاده کنید

شامپو دارای سولفات عمر موی کراتینه را کم میکند. به همین علت اگر از شامپو بدون سولفات استفاده کنید میتوانید هر چند بار که لازم بود به حمام بروید. البته استفاده نکردن از شامپو کراتینه مشکلی برای موهای شما بوجود نمی آورد. بلکه از عمر و دوام کراتینه شما می کاهد.

چرب شدن مو بیش از حد معمول نکته مهمی پس از انجام کراتین است

ممکن است همواره موی لخت وصاف شما چرب و کثیف نشان دهد ولی عمل کردن به بعضی نکات میتواند از چرب شدن مو کراتینه جلوگیری کند. اولین دلیل چرب شدن مو شستشو اشتباه موهای شماست. بهتر است موی خود را دو مرتبه با شامپو مناسب و با کیفیت بشورید.
نکته دیگر استفاده نادرست از ماسک مو و یا نرم کننده می‌باشد. ممکن است بعضی از افراد ماسک مو را به ریشه و یا سطح مو بزنند و به درستی آب کشی نکنند که این نکته بسیار مهم باعث چرب شدن مو میشود. پس حتما ماسک مو را به ساقه و انتهای مو آغشته کنید.

موهای خود را با آب داغ نشورید. آب داغ باعث خشک شدن سطح پوست سر شما میشود و ممکن است باعث موخوره گردد. آب داغ بر روی سطح سر شما چربی تولید میکند و باعث چرب شدن موهای شما میشود. برای شستن موی کراتینه حتما از آب ولرم استفاده نمایید.

هنگامی ک موی خود را کراتین کردید دیگر نمیتوانید دکلره انجام دهید باعث ازبین رفتن مواد کراتین میشود

نکات طلایی بعد از حمام در موهای کراتین شده

زمانی ک از حمام خارج میشوید و موهای شما خیس است هرگز با کش مو نبندید و موهایتان را نبافید. حتما ابتدا خشک کنید تا حال بدی نگیرد.

بهترین مارک های کراتین گلد لیبل

  • کراپلکس
  • ریو
  • آمازون
  • گلوبال
  • کادیو

فرق کراتین مو با پروتین تراپی در چیست؟

  • پروتئین تراپی باعث حفظ رطوبت و افزایش مواد مغزی مو می گردد
  • پروتین تراپی علاوه بر صافی مو باعث احیای مو نیز میگردد و صافی آن درصد کمتری از روش کراتینه می باشد
  • در پروتین تراپی مشکلات وزی مو یا موخوره برطرف میشود
  • ماندگاری پروتین تراپی از کراتین مو کمتر است و ممکن است حدود ۴ ماه باشد
  • احیای مو در پروتین تراپی بسیار چشم گیر است اما هزینه کراتین بیشتر از پروتین تراپی است

علاوه بر این دو روش از روش های دیگر نیز میتوانید استفاده نمود از قبیل: تزریق بوتاکس – ریباندینگ – تزریق مزو ژل – کاشت مو.

بهتر است قبل از انجام از مشاورین مجرب مشورت بگیرید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دست پیدا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *