زمان تخمینی مطالعه: 2 دقیقه

count(title)%

در جامعه‌ی امروزی بیشتر افراد به سمت سبک زندگی نشسته و کم‌تحرک می‌روند. در این شرایط پرخوری و تمایل به خوردن اغذیه‌ی پرکالری به یک مشکل تبدیل شده است.

برای کاهش پرخوری و کنترل این مشکل، باید روش‌هایی را پیاده کنیم که در عین حال موثر بودن کم عارضه نیز باشند. در ادامه با این روش ها بیشتر آشنا میشوید:

شروع صبحانه با پروتئین‌های سنگین

یکی از روش های کاهش پرخوری مصرف صبحانه با پروتئین‌های سنگین مانند تخم مرغ، کدو، پنیر و ماهی شروع کنید. این مواد مغذی پر انرژی هستند که احساس سیری بیشتری در بعد از صبح دارند و باعث می‌شوند تا در طول روز کمتر گرسنه شوید.

استفاده از بشقاب‌های کوچک

استفاده از بشقاب‌های کوچک باعث می‌شود که احساس سیری بهتری داشته باشید. بشقاب‌های بزرگ باعث می‌شوند که حجم غذا بیشتر به نظر برسد و در نتیجه شما بیشتر خوراکی بخورید.

استفاده از ظروف غذاخوری شفاف

استفاده از ظروف غذاخوری شفاف باعث می‌شود که بهتر ببینید که چند درصد از ظرف را پر کرده‌اید و در نتیجه کمتر خوراکی بخورید.

خوردن غذا به آهستگی و با تمرکز

مصرف غذا به آهستگی و با تمرکز باعث می‌شود که بیشتر از غذا لذت ببرید و احساس سیری کامل‌تری داشته باشید. این روش همچنین به شما کمک می‌کند تا در مصرف غذا صرفه‌جویی کنید.

نوشیدن آب قبل از غذا

مصرف حداقل یک لیوان آب قبل از غذا باعث می‌شود که احساس سیری بیشتری داشته باشید و در نتیجه کمتر خوراکی بخورید. در مقاله ” کم آبی بدن و نشانه های آن ” بیشتر با مقوله مزایای مصرف آب آشنا شوید.

انتخاب غذاهای پر انرژی پایین

انتخاب غذاهایی با انرژی پایین مانند سبزیجات، میوه‌ها، گوشت‌های کم چرب و دانه‌های کامل باعث می‌شود که در طول روز کمتر گرسنه شوید و انرژی بیشتری داشته باشید.

در نهایت، باید بدانید که کاهش گرسنگی و کم‌کردن حجم غذا یک فرآیند تدریجی است. همچنین باید به آرامی و با تمرکز از این روش‌ها استفاده کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *