زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

ما می توانیم انتخاب کنیم که با اختصاص دادن زمان کافی و کارکرد مناسب ، محتوای با کیفیت و عالی انجام دهیم. یا می توانیم مسیر راحتی را انتخاب کنیم و محتوای ضعیف بنویسیم ، مسیری که در نهایت ما را به جایی نخواهد رساند و فقط منجر به اتلاف وقت ، انرژی و منابع خواهد شد.

ولی محتوایی با کیفیت است که در درجه اول ما را به هدف بازاریابی برساند. برای شما ممکن است این اهداف در اولویت باشد:

  • افزایش آگاهی از نام تجاری
  • رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو
  • افزایش کلیک
  • گرفتن سهام اجتماعی
چگونه محتوای با کیفیت بسازیم

محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت محتوایی است که شما را به همه یا یکی از اهداف بازاریابی برساند. ما هرروز با تعداد زیادی از محتویات بمباران می شویم. در هر یک از شبکه های اجتماعی روزانه با میلیون ها محتوا روبرو هستیم. با همه ی اینها هنوز ما به نوشتن محتوای با کیفیت تشویق می شویم.
در طول سالها محتوای با کیفیت از نظر معنایی تغییراتی داشته. گوگل محتوایی را دوست دارد که بیش از 1000 کلمه باشد و این محتوا یک محتوای با کیفیت است. اما با وجود هزار کلمه موضوع به عنوان یک نشانه واقعی از محتوای با کیفیت بالا نیست.

برای ترافیک سایت شما نیاز به ایجاد محتوای با کیفیت برای سایت یا وبلاگ خود دارید. اگر شما یک محتوای ویژه و جدید بنویسید موتورهای جستجو به سایت شما کمک خواهند کرد تا بیشتر نمایش داده شود. ولی اگر از محتوای تکراری و کپی استفاده کنید گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد.
بنابراین ایجاد محتوای با کیفیت نه تنها یک وب سایت بهتر را فراهم می کند بلکه رتبه بندی سایت شما را هم بهبود می بخشد که این امر می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی کسب و کار شما داشته باشد.
ممکن است شما به دلایل مختلفی برای یک سایت تولید محتوا کنید مثلا برای کسب و کار یا سرگرمی شخصی ولی نکته مهم اینجاست که این کار را به درستی انجام دهید.

به روش های زیر می توانید یک محتوای با کیفیت تولید کنید:

  • تولید محتوای خاص
  • تمرکز روی تیترهای مهم
  • قابل اجرا کردن محتوا
  • محتوا باید قابل پاسخ دادن باشد
  • دقیق بودن در گزارشات
  • محتوا باید موجب تحریک کابران شود
  • اضافه کردن تصاویر و ویدیو مناسب است
  • محتوا باید کاربردی و کوتاه باشد

ایجاد محتوای خاص موجب مشاهده بیشتر توسط بازدیدکنندگان می شود. همچنین کپی کردن مطالب از وب سایت های دیگر باعث جریمه شدن از طرف گوگل می شود که تاثیر منفی روی سئو سایت ایجاد می کند.

ایده ها و افکار شما خاص است ولی دوباره نویسی یک محتوا و استفاده از مفاهیم مشابه محتواهای دیگر ، خاص محسوب نمی شود زیرا اگر محتوای شما پخش شود کسی به آن لینک نخواهد داد در حالی که این اولویت اول محتوای با کیفیت محسوب می شود.

تمرکز روی تیترهای مهم

تیتر خوب باعث جذب بازدید کننده میشود. به همین دلیل است که تیتر مقاله به اندازه خود مقاله دارای اهمیت است و همیشه در انتخاب تیترها ی مهم وقت بگذارید. در صورت امکان چند تیتر را گلچین کنید و از بین آن ها بهترین تیتر را انتخاب کنید.

تمرکز روی تیتر های مهم

تیترها اولین چیزی هستند که کاربران می خوانند و طبق آن تصمیم می گیرند که مقاله شما را بخوانند یا نه.

محتوای خود را قابل اجرا کنید

یک محتوای خوب با گفتن به کاربران که چه کاری را انجام دهند ، آن ها را تخریب نمی کند. بلکه به آن ها احترام می گذارد و به آن ها اطمینان می دهد که بهتر می دانند چگونه از منابع استفاده کنند. زمانی که یک محتوا را نوشتید راهنمایی های کامل را در مورد آن به کاربران بدهید. اگر چندین بار در مورد یک موضوع به خوبی بنویسید ، ایده های خوبی به خوانندگان خواهید داد.

محتوای خوب قادر به پاسخ داد است

گوگل در زمینه پاسخ به سوالات عالی عمل میکند.
هر سوالی که افراد از گوگل میپرسند با عکس و مطالب و لینک و ویدیو ها به سرعت ارائه می‌شود .و نکته مهم این است که کاربران دنبال جواب سریع و مختصر به سوالاتشان هستند.
محتوای خود را طوری بنویسید که به راحتی قابل بررسی باشد تا کاربران بتوانند نکات مهم و پر اهمیت را سریعا انتخاب کنند

گزارش دقیق تولید کنید

برای تولید محتوای با کیفیت بهتر است گذارش دقیق و مستند ارائه دهید. این نکته بسیار مهم است که هر مطلبی که ارائه میکنید قابل تایید باشد.

محتوایی را تولید کنید که باعث تحریک در ذهن کاربران شود

معمولاً اولین جملات یک پست در این خصوص تعیین کننده هستند. بنابراین لازم است که در جملات ابتدای متن مفهوم موردنظر خود را به مخاطب القا کنید و بگویید که چرا باید محتوای شما را دنبال کنند. به این منظور می توانید با لحنی داستان وار شروع کنید. اغلب افراد مطالعه مقالات و متن های داستانی را دوست دارند.
یک مقدمه مهم و امیدوار کننده داشته باشید. زیرا یک مقدمه حرفه ای تاثیر زیادی در مطالعه آن توسط مخاطب دارد. همچنین باعث ماندن بازدیدکننده در سایت میشود. بهترین روش نوشتن مقدمه ای داستانی برای مقاله یا متن می باشد.

با اضافه کردن تصاویر یا ویدیو به مطالب ارتباط بهتری با مخاطب دارید. نکته مهم این است که هیچ کسی نیست که به کمک وسایل بصری کمتر یاد بگیرد.

محتوا باید کاربردی و کوتاه باشد

هیچ چیز بهتر از یک پست مختصر و کاربردی نیست. بنابراین بر تعداد کلمات محتوا تمرکز نکنید. یک محتوای طولانی به معنی یک محتوای با کیفیت نیست. اغلب کوتاه نگه داشتن یک مقاله دشوارتر است. شاید زمان بیشتری صرف تولید یک مقاله کوتاه شود! پس ساخت یک محتوای با کیفیت چندان راحت و ساده نیست. 😊

نتیجه نهایی
نوشتن محتوای با کیفیت هیچ وقت آسان نیست اما زمانی که درباره یک مطلب با اشتیاق بنویسید ، آسان تر می شود. نکته فوق العاده ای که درباره محتوا وجود دارد این است که بی انتهاست. شما می توانید امروز مطلبی را بنویسید و سه سال بعد همچنان بیننده داشته باشد. یا همچنان به اشتراک گذاشته شود و ترافیک را به سایت شما منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *