پیامک تبلیغاتی چگونه مشتری و فروشمان را تحت تاثیر قرار میدهد

در بازار های رقابتی صاحبان کسب و کار و مشاغل به دنبال راه های جدید برای تبلیغات – پیشرفت و ارتباط بیشتر با مشتریان در حوضه کاری خود هستند. ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از بهترین روش ها برای ارتباط و تعامل با مشتریان است. توسط این روش میتوان با تعداد بسیار زیادی از مخاطبان بازار هدف ارتباط برقرار کرد. همچنین روشی است که برای اکثر کسب و کار ها قابل اجرا می باشد. مطالعات نشان میدهد پاسخ‌دهی مخاطبان به پیامک‌های تبلیغاتی 5/7 برابر بیشتر از بازاریابی ایمیلی است، که رقم قابل توجه برای صاحبین مشاغل و خدمات به حساب می‌آید. همچنین کم هزینه و پربازده ترین روش تبلیغاتی است.
شما در این روش از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان , آن ها را در جریان جشنواره تخفیفات و رویدادها … قرار میدهید.

هدف از ارسال این پیامک های تبلیغاتی

پیامک تبلیغاتی و افزایش فروش
  • مشتری های فعلی را به خود وفادار نگه می‌دارید.
  • ۴۰% از درآمد ثابت ماهیانه شما توسط مشتریان ثابت و وفادار شما می باشد .
  • بدون جذب مشتری جدید شما نمیتوانید پیشرفت کنید و در کسب و کارتان پیشرفت قابل توجهی نمیکنید
  • بازاریابی پیامکی روشی است ک در هر دو مورد به شما کمک میکند و روشی کم هزینه و کار بردی است.

مزایا و ویژگی ها

  • تعامل بیشتر با مشتری
  • قابلیت تخصیص و بهینه سازی پیامک برای مخاطبان خواص
  • همیشگی بودن
  • پیامک های تبلیغاتی نیازی به اینترنت ندارد و در دسترس است. همچنین در لحظه به دست مخاطب می‌رسد
  • کاربرد های مختلف پیامک
  • ارسال پیامک تبلیغاتی – ارسال نظر سنجی – امکان رد اطلاعات ویاد آوری
  • بدون وقفه
  • افزایش اعتبار و اعتماد سازی (برندینگ)
  • ارسال پیامک های مربوط به هر مشتری با یک خط اختصاصی و به نام شما بسیار به اعتبار برند شما می افزاید.

دو استراتژی برای بازدهی بیشتر

  • تبلیغات انبوه با پیامک
  • بازاریابی اجازه ای با پیامک

این دو استراتژی بسیار مهم هستند. پس حتما با دقت بیشتری موارد پایین را مطالعه کنید.

تبلیغات انبوه با پیامک

در این روش شما فقط پیامک تبلیغاتی را به مخاطبان ارسال میکنید و خبر ندارید که آیا آن ها از دریافت این پیامک و به محصول و یا خدمت شما علاقه مند هستند یا نه.

بازاریابی اجازه‌ای با پیامک

در این روش، شما پیامک خود را به کسانی ارسال می‌کنید که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده باشند و با شور و اشتیاق منتظر دریافت پیامک‌های شما باشند.

بهترین روش برای شما ترکیب دو روش اجازه ای و ارسال انبوه است.

مراحل اصلی ارسال پیامک تبلیغاتی موثر

این روش هم مانند روش های دیگر اصول خودش را دارد. در این نوع بازاریابی فقط توجه به متن و ارسال آن برای مخاطب و عده ای عام خلاصه نمی‌شود. در بازاریابی پیامکی نکات بسیار مهم و دقیقی وجود دارد که رعایت کردن به این نکات شما را به نتیجه مطلوب میرساند و دیگر نیاز نیست نگران اتلاف وقت و هزینه خود باشید .


اول: تعیین مخاطبان هدف

اول از همه باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و به چیز هابی علاقه مند هستند و به درد کدام از مخاطبان میخورد.
مثلا اگر تبلیغات شما لوازم آرایش است مشخص است که پیامک های تبلیغاتی باید برای خانم ها ارسال شود .
ولی اگر به این نکته توجه نکنید و پیامک را به همه ارسال کنید سودی برای شما نداشته و همچنین هزینه تبلیغات شما از بین میرود.

دوم: اجازه بگیرید!

بهترین کار این است که قبل از ارسال پیامک به مشتری از او اجازه بگیرید.
به طور مثال بگویید آیا شما تمایلی به دریافت تخفیفات دارید یا نه. و یا آیا علاقه ای به دریافت پیامک بعدی از شما دارد یا نه.

سوم: متن پیامک را جذاب بنویسید

اگر پیامک طولانی و خسته کننده باشد کسی رقبت به باز کردن و خواندن پیامک نمیکند. اما بعضی از پیامک ها هستند که متفاوت و جذاب هستند و شما را ترغیب می‌کنند که تا آخر بخوانید.
به طور مثال متن را جذاب شروع کنید. خودتان را جای مخاطب قرار دهید و ببینید آیا برای شما این پیامک مفید است یا نه.

چهارم: حتما پیامک را مختصر و مفید بنویسید

پنجم: مهلت زمانی یا فراخوان برای مشتری قرار دهید

ششم: با مخاطب صمیمی باشید

هفتم: زمان مناسب برای ارسال پیامک را انتخاب کنید

ارسال پیامک تبلیغاتی پی‌درپی و بدون برنامه‌ریزی نه تنها افزایش بازدهی پیامک ندارد و شما را محبوب نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود مخاطبان، شما را به عنوان یک مزاحم بشناسند و برای اینکه از شر اس‌ام‌اس‌های وقت و بی‌وقت شما خلاص شوند، به‌دنبال راه حل مسدود‌کردن پیامک شما بگردند. شما باید برای بازاریابی پیامکی خود برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید. ارسال پیامک ساعت مشخصی دارد که اگر پیامک را در این ساعت ارسال کنید بازخورد بهتری دارد. در طول شبانه روز بین ساعت ۹صبح تا ۱ ظهر و ساعت ۴ تا ۸ شب بهترین زمان است. زمان ارسال به نوع کسب و کار شما نیز بستگی دارد. به طور مثال اگر رستوران دارید بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی موقع نهار یا شام است.

ویژگی های مهم برای سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی ایده

  • ارسال پیامک تبلیغاتی در تمام شهر ها و منطقه و کل کشور
  • دسته بندی بانک شماره تلفن بر اساس سن و جنسیت و شغل
  • بعد از ارسال پیامک گزارش گیری انجام شود که چه تعداد آن را دریافت کرده اند
  • پوشش‌دهی تمام اپراتورها پنل شما باید قابلیت ارسال پیامک به هر چهار اپراتور کشور همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا را داشته باشد.
  • تعرفه مناسب و مقرون بصرفه
  • سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی باید دارای آپشن هایی مانند سیستم نظرسنجی – قرعه کشی – منشی – پاسخگوی خودکار – گارانتی چک و غیره.
  • پشتیبانی سریع و حرفه ای برای رفع مشکلات سامانه

برای این که متوجه شوید تبلیغاتتان اثر گذار بوده یا نه، باید میزان بازگشت سرمایه خود را محاسبه کنید. برای اینکار باید سود خود از مشتریان به دست آمده به‌وسیله ارسال پیامک را ثبت کنید سپس آن را تقسیم بر هزینه نهایی تبلیغ نمایید. با انجام این کار می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید. همچنین مراحل بعدی را بهتر و درست تر انجام دهید و افزایش بازدهی پیامک را به بهترین شکل انجام دهید.

حرف آخر

در این مطلب شما با بازاریابی پیامکی و روش درست و اصولی به‌کارگیری آن برای افزایش بازدهی پیامک آشنا شدید. حالا می‌توانیم بازاریابی پیامکی را به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود به‌کار بگیریم و با بررسی مدوام آن، تاثیری را که روی کسب‌ و کارمان می‌ گذارد ارزیابی کنیم. و بهترین و مطلوب ترین نتیجه را از آن دریافت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *