Tiny11، نسخه‌ سبک ویندوز ۱۱ با قابلیت اجرا روی اکثر کامپیوترها منتشر شد

نصب ویندوز 11 روی ضعیف ترین رایانه ها : ویندوز 11 جدیدترین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت، این روزها در حال فراگیرتر شدن است. یک برنامه نویس حرفه ای اقدام به ارائه نسخه فشرده ویندوز 11 به نام “Tiny11” کرده است. برای اجرای Tiny11 فقط به 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 2 گیگابایت حافظه رم نیاز است!

در گذشته ، ویندوز 95 پس‌ از نصب تنها 100 مگابایت از حافظه‌ی ذخیره‌سازی را اشغال می‌کرد. اما حالا نصب ویندوز 11 حدودا 20 گیگابایت از حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیاز دارد.

نصب ویندوز 11 روی ضعیف ترین رایانه ها+ دانلود

نرم‌افزارها به تدریج با پیشرفت‌ فناوری و تکنولوژی به داده‌های بیشتری نیاز دارند؛اما اکثر افراد اعتقاد دارند که این غول فناوری افزایش 20000درصدی نصب ویندوز را در طول 28 سال عمر خود توجیه نکرده است. اکنون یک توسعه‌دهنده‌ی خلاق،نسخه‌ی سفارشی ویندوز 11 را با منتشر کرده است که حجم آن 50% نسبت به نسخه‌ی اصلی کاهش یافته است.

کاربری به نام NTDEV اخیراً نسخه‌ای از ویندوز 11 را با نام Tiny11 منتشر کرده است که تنها به 8 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیاز دارد و بر روی کامپیوترهایی که فقط از 2 گیگابایت رم استفاده می کنند نیز اجرا می‌شود. این نسخه کل پیش‌نیازهای نصب ویندوز 11 را از میان بر میدارد. البته فراموش نکنید که مزیت‌های این نسخه به‌معنی حذف برخی قابلیت‌ها نیز است.

نصب ویندوز 11 روی ضعیف ترین رایانه ها+ دانلود

نسخه‌ی compact ویندوز 11 براساس به‌روزرسانی جدید ویندوز 11 pro و به‌صورت فایل ISO در Archive.org ارائه می‌شود. حجم فایل دانلودی این نسخه تنها 3 گیگابایت است،در صورتی ‌که حجم فایل نسخه‌ی اصلی ویندوز 11 به 5.1 گیگابایت می‌رسد.

نرم افزارهای پیشفرض موجود در Tiny11 :

  • نرم‌افزار دسترسی
  • ماشین‌حساب
  • نوت‌پد
  • برنامه‌ی Paint

همچنین این سیستم‌عامل امکان دسترسی به فروشگاه مایکروسافت را به کاربران می‌دهد. بنابراین می‌توانید نرم‌افزارهای موردنیاز را بدون هیچ مانعی روی آن نصب کرد. نسخه‌ی compact ویندوز 11 به ‌صورت پیش‌فرض از حساب‌های محلی پشتیبانی می‌کند اما می‌توان با حساب‌های آنلاین نیز از آن استفاده کرد.

Tiny11 خدمات‌پذیر نیست اما می‌تواند دات‌نت،درایورها و موارد امنیتی را ازطریق بخش به‌روزرسانی دریافت کند. همچنین بصورت کرکی میباشد. یعنی نیاز به خرید لایسنس ویندوز 11 ندارید. این خود باعث کاهش امنیت رایانه و ارائه جدیدترین آپدیت ها می گردد.

حجم Tiny 11 پس از نصب

NTDEV به کاربرانی که نگران خطرات امنیتی این نسخه‌ از ویندوز 11 هستند اطمینان می‌دهد که Tiny11 هیچ کد یا ابزاری غیر از منابع مایکروسافت ندارد. اما بااین‌حال، کاربرانی که نگران حریم خصوصی خود هستند نباید آن را نصب کنند.

چرا نصب ویندوز 11 روی ضعیف ترین رایانه ها مهم است؟

هدف ازنصب ویندوز 11 روی ضعیف ترین رایانه ها و ارائه Tiny11 گسترش دامنه‌ی سیستم‌هایی است که می‌توانند به ویندوز 11 دسترسی داشته باشند. این نسخه‌ی سفارشی می‌تواند روی هر سیستمی که توانایی اجرای ویندوز 10 را دارد نصب شود و حتی امکان بوت دوگانه را به کاربران می‌دهد. در واقع هدف نصب ویندوز 11 روی ضعیف ترین رایانه ها می باشد. چون متاسفانه ویندوز 11 بصورت پیشفرض بر روی رایانه های قدیمی و یا ضعیف نصب و اجرا نمیشود.

می‌توانید این سیستم‌عامل را در کنار ویندوز 10 روی کامپیوتر خود نصب و در صورت نیاز از هر نسخه‌ای که تمایل دارید استفاده کنید.

اجرای مایکروسافت استور در Tiny 11

ویندوز 11 به‌دلیل پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه‌ی سخت‌افزاری مانند پردازنده یا الزامات ماژول TPM، از سوی بسیاری از کاربران مورد انتقاد قرار گرفت. طبق گفته ی مایکروسافت،برای استفاده از این سیستم‌عامل باید حداقل از پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل یا AMD Zen Plus استفاده کنید. سیستم‌های پشتیبانی ‌نشده امکان اجرای ویندوز 11 را ندارند. اما مدتی پیش، راهکارهایی برای دور زدن این پیش‌نیازها ارائه شد. ولی حالا Tiny11 نیز به‌طور پیش‌فرض این الزامات را حذف می‌کند.

جدیدترین آمارهای ارائه‌شده از سوی StatCounter نشان می‌دهد سهم ویندوز 11 اکنون به حدود 20 درصد رسیده است. این بدان معناست که از هر پنج کامپیوتر شخصی ویندوزی،یک دستگاه از این سیستم‌عامل استفاده می‌کند. سهم ویندوز 11 روز به روز در حال افزایش است اما تا این‌ لحظه هنوز هم اختلاف زیادی با ویندوز 10 (با سهم 70 درصدی) دارد.

برای دانلود نسخه کم حجم ویندوز 11 با نام Tiny11 بر روی لینک زیر کلیک کنید. نسخه زیر جدیدترین ورژن ارائه شده توسط برنامه نویس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *