زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

لب‌ها در صورت یکی از اعضای تاثیر گذار در زیبایی محسوب می‌شود. لب‌ حجیم و خوش فرم در جهان امروز طرفداران زیادی دارند. ژل‌های لب که نوعی فیلر لب محسوب می‌شوند، برای حجم دادن به لب‌ها، خوش فرم کردن گونه‌ها، فرم دهی بینی و … استفاده می‌شوند. اینکار اگر اصولی و با دقت انجام شود باعث میشود تا نتیجه تزریق ژل کم خطر و ماندگارتر باشد.
نحوه تزریق ژل با توجه به سلیقه‌ی هر فرد متفاوت بوده و انواع مختلفی از جمله : روسی، باربی، عروسکی، طبیعی و… دارند. ما در مطلبی دیگر درباره فیلر بینی صحبت کرده ایم. اگر تمایل دارید بر روی مطلب فیلر بینی | rhinoplasty و جزئیات آن کلیک کنید.

count(title)%

فیلر لب چیست؟

فیلرها نوعی پرکننده و حجم دهنده هستند که ساختاری نرم و ژل مانند دارند و ترکیب آن‌ها ‌بر پایه‌ی اسید هیالورونیک است. این مواد پس از تزریق در بافت مورد نظر تولید کلاژن و آبرسانی میکند و در نتیجه حتی پس از اتمام ماندگاری ژل، لب‌ها فرم و حجم بهتری نسبت به قبل پیدا می‌کند. نتایج به دست آمده از تزریق ژل لب، موقت می‌باشد و مدت ماندگاری آن به برند و مراقبت پس از تزریق ژل بستگی دارد.
معمولاً ماندگاری فیلرها بین ۶ الی ۱۲ ماه می‌باشد. مراقبت پس از تزریق ژل لب بسیار مهم بوده و عدم رعایت این موارد بعد از تزریق ممکن است سبب بروز عوارض خطرناکی در بدن فرد شود.

انواع فیلرها

فیلرها انواع و برند‌های مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های متخص به خود هستند. از مهمترین ویژگی‌هایی که یک ژل و فیلر لب مناسب باید داشته باشد تا شما نتیجه‌ی دلخواه را از تزریق آن بگیرید موارد زیر است:

  • سفتی مناسب
  • گلوله نشدن ژل بعد از گذشت زمان
  • یکنواخت بودن میزان جذب ژل در ناحیه‌ی مورد نظر
  • چسبندگی مناسب
  • داشتن زنجیره‌ی متصل به ‌هم در ساختار ژل

فیلر لب باعث حجم دهی به لب‌ها می‌شود و اگر لب نامتقارن باشد آن‌ها را متقارن می‌کند. در کل ژل یک روش سازگار با بدن محسوب می‌شود و عوارض کمی دارد. ناسازگاری یا عوارض ناشی از تزریق ژل لب نبوده است مگر در مواقعی که مراقبت‌های پس از تزریق رعایت نشده باشد و یا در مراکز نامعتبر با استفاده از مواد نامرغوب تزریق صورت گیرد. برای تزریق ژل لب به پزشک معتبر و ترجیحاً به متخصص پوست مراجعه کنید.
فیلرها سه دسته دارند دائمی، نیمه دائمی و‌ موقت که با توجه به معایبی که فیلر های دائم دارند، فیلرهای موقت گزینه‌ی بهتری هستند. بهتر است بدانید فیلرهای دائمی و یا نیمه دائمی قابل برگشت نمی‌باشند و در صورتی که نتیجه‌ی دلخواه را نگیرید کاری از دستتان بر نمی‌آید. اما فیلرهای موقت ‌را می توان توسط آنزیم پاک کننده ای به نام هیالورونیید از بین برد که این میتواند بزرگترین مزیت فیلر‌های موقت محسوب شود.

انواع تزریق ژل لب

تزریق ژل لب به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که با توجه به سلیقه و حجم مورد نظر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • تزریق ژل لب مدل عروسکی یا باربی
  • روسی
  • مدل چاک دار
  • گرد
  • قلوه ای
  • سه دکمه ای
  • صدف
  • هالیوودی
  • کمان
  • طبیعی

حتما توجه کنید که برخی از این مدل‌ها ظاهر فرد را بسیار زننده و غیر تحمل می‌کنند حتی اگر چنین مدل‌هایی را انتخاب می‌کنید تزریق آن را به دست دکتر متخصص بسپارید تا در نهایت یک تزریق مدل نچرال داشته باشید. هم‌ چنین شما می توانید تزریق را به صورت تدریجی و مرحله به مرحله انجام دهید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.

آیا تزریق فیلر لب درد دارد ؟

تزریق فیلرها چون در ناحیه ی عمیق پوست انجام نمیگیرند درد زیادی برای شما ندارد و پزشکان برای اینکه شما درد کم آن را نیز حس نکنید از بی حسی های موضعی استفاده میکنند. و بعد از بی‌حسی، درد زیادی نخواهید داشت فقط کمی احساس لرزش و فشار جزئی تجربه خواهید کرد که بعد از مدتی رفع می‌شود. عوارض کوتاه مدتی دارد چون کبودی و یا خونریزی که احتمال دارد بعد از تزریق به وجود بیاید و بعد از ۵ الی ۷ روز از بین خواهد رفت.

مراقبت های بعد از تزریق

نیازی به استراحت بعد از تزریق وجود ندارد.
حداقل تا ۲۴ ساعت نباید ورزش کنید و از فعالیت‌هایی که باعث افزایش جریان خون می شود پرهیز کنید.
تا ۷۲ ساعت پس از تزریق از دستکاری و ماساژ ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
توصیه می‌شود تا دو هفته اول از تماس با گرمای زیاد مانند سونا و حمام آب داغ اجتناب کنید.
استفاده از غذای سخت و هر گونه فشار در ناحیه لب ها تا ۷۲ ساعت ممنوع است.
در هنگام نوشیدن مایعات از استفاده نی خودداری کنید

هزینه حجم دادن ب‌ها با تزریق فیلر در ناحیه‌های مختلف متفاوت است و به نوع ژل، حجم تزریقی، برند و تجربه متخصص زیبایی بستگی دارد.

تفاوت فیلر لب با ژل لب

باید دقت کنید که فیلر یا پر کننده لب، یک مفهوم گسترده‌ از روش‌های تزریق به لب برای حجیم کردن آن است که تزریق ژل لب یکی از این روش‌هاست. در واقع ژل لب یکی از روش‌های فیلر محسوب شده که در آن از ماده «هیالورونیک اسید» استفاده می‌شود، اما همه روش‌های فیلر برای لب، تزریق ژل نیست. روش‌های دیگری همچون «پلی لاکتیک اسید» نیز وجود دارد که در آن به جای پرکردن با ژل، پوست نسبت به تولید کلاژن تحریک می‌شود و نوع نیمه دائمی از فیلر محسوب می‌گردد. حال آنکه فیلر به روش تزریق ژل لب کاملا موقتی است.

تزریق ژل لب روسی

این سبک تزریق که اولین بار در روسیه شروع شد با فیلرهای خاص و تکنیکی متفاوت انجام می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این سبک تزریق، لیفت لب به سمت بالا است.

ماندگاری

یکی از مواردی که در تزریق ژل لب اهمیت دارد، ماندگاری آن است. تزریق ژل روشی موقتی و غیر دائمی است. البته در گذشته ژل های دائمی بسیار رواج داشت که به دلیل عوارض بسیار در حال حاضر مورد استفاده قرار نمیگیرند و ژل های موقت برای افزایش حجم لب بهترین گزینه هستند. ماندگاری ژل لب به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از:

  • تکنیک پزشک
  • مراقبتهای پس از تزریق
  • نوع و برند ژل
  • ژنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *