زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

پاور دلیوری چیست؟

فناوری شارژ سریع PD یا پاور دلیوری چیست؟

شرکت معروف کوالکام که سابقه شگفت انگیزی در تولید پردازنده‌ های اسنپدراگون دارد، چند سالی است که پروژه فناوری شارژ سریع Power Delivery را ایجاد نموده. این فناوری باعث می ‌شود دستگاه ‌های الکترونیکی مانند گوشی و لپ تاپ برق بیشتری را به صورت کنترل‌ شده دریافت کنند و در نتیجه سریع‌ تر شارژ شوند. یکی از ویژگی ‌های جالب پاور دلیوری این است که می‌ تواند،برق را هم دریافت و هم ارسال کند.

فناوری شارژ سریع PD یا پاور دلیوری چیست؟

به بیان ساده‌ تر شما از طریق یک درگاه مجهز به فناوری USB PD بطور همزمان هم قابلیت شارژ پاوربانک و هم استفاده از آن را دارید. این فناوری در حال حاضر تا 240 وات خروجی را در اختیارتان قرار میدهد.

تفاوت فناوری Quick charge با فناوری Power Delivery چیست؟

باید بگوییم که هر دو فناوری به دستگاه کمک می‌کنند تا میزان برق بیشتری دریافت کند و سریع‌ تر شارژ شود. اما دو تفاوت اصلی و اساسی وجود دارد.

  • نهایت خروجی QC در حال حاضر برابر با 100 وات و نهایت خروجی PD برابر با 240 وات است.
  • فناوری QC با تغییر در میزان آمپر تلاش می‌کند تا میزان برق بیشتری را عبور دهد، در حالی که PD هم می‌ تواند میزان آمپر را تغییر دهد و هم میزان ولتاژ را.

Power delivery 3.0 چیست؟

پاور دلیوری 3.0 ،جدیدترین نسل از این فناوری می باشد که می ‌تواند تا نهایت خروجی 240 وات را در دسترس افراد قرار دهد. این نسل از جدیدترین فناوری ‌های شرکت کوالکام بهره ‌مند است(محصولات جدید و گران‌ قیمت‌ تر معمولا از آن استفاده می‌کنند). PD 3.0 با QC 3.0 یکسان نیست و همان ‌طور که بالاتر هم توضیح دادیم این دو فناوری تفاوت‌ های اساسی با هم دارند.

Quick charge 18 واتی یعنی چه؟

count(title)%

هر چقدر یک گوشی یا یک لپ تاپ از Fast Charge با توان بالاتری پشتیبانی کند سریع‌ تر شارژ می‌ شود. پس قطعا هر چقدر این فناوری ضعیف ‌تر باشد سرعت شارژ کاهش پیدا خواهد کرد. شارژ سریع 18 واتی به نوعی بعد از فست شارژ 15 واتی ضعیف ‌ترین نسخه از شارژ سریع به حساب می‌ آید. این فناوری معمولا در گوشی ‌های اقتصادی یا میان ‌رده ‌های ارزان قیمت به چشم می‌ خورد. گوشی ‌های میان‌ رده گران قیمت ، معمولا شارژ سریع 25 واتی یا بیشتر دارند.

تکنولوژی PD پاور بانک

فناوری شارژ سریع PD یا پاور دلیوری چیست؟

سالیان زیادی است که پاور بانک ‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده ‌اند و بسیاری از گوشی ‌های هوشمند از فناوری ‌های فست شارژ و پاور دلیوری استفاده می‌کنند. این استانداردها به دنیای پاور بانک ‌ها نیز اضافه شده تا این محصولات هم بتوانند گوشی ‌ها را با سرعت بالاتری شارژ کنند. در حال حاضر انواع پاور بانک با تکنولوژی پاور دلیوری در بازار عرضه شده و تقریبا می شود گفت که تمام برندهای پاور بانک،محصولاتی با پشتیبانی از این فناوری دارند.

اگر قصد خرید پاوربانک Fast Charge دارید، حتما سعی کنید این پاور بانک‌ ها از فناوری ‌های QC 3.0 و PD 3.0 پشتیبانی کنند. همچنین باید گوشی شما هم از شارژ سریع و پردازنده کوالکام بهره ببرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این ویژگی‌ ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *