زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

امروز در این مقاله جذاب قصد داریم جالب ترین و عجیب ترین کاربردهای عسل را به شـما معرفی کنیم. این خوردنی شیرین و کمی گران جدای از خواصی که برای بدن دارد، فواید بیشتری هم خواهد داشت کـه شاید تا به امروز از آن ها بی خبر بودید. به عنوان مثال مصریان باستان از این ماده برای مومیایی کردن اموات خود استفاده می‌کردند؛چرا کـه تاریخ انقضا ندارد و یک خوردنی جاودانه اسـت.در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری به شما بدهیم.

به عنوان شربت ضد سرفه استفاده کرد

اگر می خواهید از درمان‌ هاي طبیعی به جای شربت‌ هاي شیمیایی استفاده کنید، باید به شما بگوییم که عسل برای تسکین گلو درد و از بین بردن سرفه بسیار عالیست.می توانید کمی عسل طبیعی را درون آب ولرم ریخته و با چند قطره لیموترش تازه مخلوط کنید و بنوشید.

لایه‌ بردار طبیعی صورت

آیا میدانستید کـه عسل هم به عنوان یک لایه ‌بردار طبیعی برای پاک ‌سازی صورت استفاده می شود و هم پوست را آبرسانی می کند؟ بر خلاف اسکراب ‌هاي شیمیایی، عسل خاصیت آنتی ‌بیوتیکی دارد و سلول‌ هاي مرده و سیاه، باکتری و ناخالصی‌ هاي پوست را پاک کرده و از بین میبرد.

مراحل ساخت ماسک صورت :

  • عسل و روغن نارگیل را دریک کاسه با هم مخلوط کنید.
  • سپس خمیر بدست آمده را با انگشت روی صورت بمالید.
  • پس از 15 دقیقه، آن را با آب ولرم شسته و پاک کنید.
عسل و کاربردهای آن که نمیدانستید!

آنتی‌ بیوتیک

جالب اسـت بدانید کـه عسل حتی باکتری ‌ها و استافیلوکوک را نیز از بین میبرد. به این نکته دقت داشته باشید که هر چـه عسل تیره ‌تر باشد، خاصیت آنتی ‌باکتریال آن بیشتر خواهد بود. برای این منظور عسل را روی زخم بمالید تا از انتشار و رشد باکتری‌ها پیشگیري کرده و همانند آنتی‌بیوتیک عمل کند.

به عنوان مکمل رژیم غذایی استفاده کنید

یکی از کاربردهای فوق العاده و شگفت انگیز این ماده، سرعت بخشیدن بـه روند سوخت و ساز بدن و افزایش متابولیسم اسـت. این موضوع برای کسانی کـه قصد کاهش وزن دارند،خبر خوبی است. اگر می خواهید خیلی زود لاغر شوید از ترکیب چای سبز و عسل غافل نشوید؛چرا که این ترکیب اثر دو برابری خواهد داشت.

بی ‌خوابی را درمان می‌کند

کسانی کـه با مشکلات بی‌خوابی دست و پنجه نرم میکنند باید پیش از رفتن بـه رخت خواب، مقداری عسل میل کنند. شکر موجود در این ماده، تولید سروتونین را افزایش می دهد. در نتیجه بدن سروتونین را به ملاتونین تبدیل می کند و شما خواب راحتی را تجربه خواهید کرد.

رفع جای زخم

برای این کـه جای جوش و آکنه‌ هاي صورت کمتر دیده شوند مخلوطی از عسل و روغن زیتون یا روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید. برای ساخت این مخلوط باید روغن و عسل را بـه اندازه با هم مخلوط کنید. این ترکیب را 15 دقیقه روی جای زخم یا جای آکنه بگذارید تا رنگ آن روشن شده و کمتر دیده شود.

برای زیبایی و سلامت

برای این منظور عسل را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی صورت خود بگذارید تا هم بعنوان ماده ضد باکتری عمل کند و هم التهاب جای جوش را از بین ببرد.

سبب تقویت بینایی می‌شود

اگر چشم‌ هایتان را با مخلوط آب و عسل بشویید، همه ی آلودگی‌هاي آن از بین خواهند رفت. همچنین ترکیب این ماده با آب ‌هویج برای درمان خستگی چشم، ورم ملتحمه و آب ‌سیاه بسیار مفید اسـت و خستگی ناشی از کار با کامپیوتر را از بین می برد.

نفس بد بو را درمان می‌کند

عده اي از آدم‌ها نفس بدبویی دارند و هنگامی  که با بقیه حرف می زنند، موجب ناراحتی طرف مقابل می شوند. برای از بین بردن این مشکل می توانید از خواص معجزه ‌آسای عسل بهره ببرید.

برای تهیه دهان‌ شویه با عسل بـه روش زیر عمل کنید:

  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 8/1 قاشق غذاخوری دارچین
  • نصف پیمانه آب
  • مواد بالا را با هم مخلوط کرده و سپس آن را میل کنید.

درمان قطعی خشکی پوست

اکثر ما از خشکی پوست ، سال هاست که رنج می بریم.اما کرم ‌ها و لوسیون‌ هاي شیمیایی خشکی پوستمان را برطرف نکرده.حال ما به شما توصیه می کنیم از ترکیب عسل و ماست کمک بگیرید.

  • این دو ماده خوراکی را با هم مخلوط کنید.
  • سپس آن را روی زانو، آرنج یا دیگر قسمت‌ هاي خشک پوست بمالید.
  • اجازه دهید مخلوط بـه مدت 15 تا 30 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

انرژی زای طبیعی

از آنجا کـه عسل حاوی گلوکز و فروکتوز اسـت و این مواد با سرعت بالا در جریان خون جذب میشوند. بنابراین از آن میتوان به عنوان یک ماده انرژی ‌زا طبیعی و موقتی استفاده کرد.

از عسل می توان به عنوان ماده نگهدارنده میوه‌ ها استفاده کرد

میوه ‌هاي تابستانی همانند تمشک یا بلوبری را میتوانید در مخلوط آب و عسل تا چندین ماه تازه نگهدارید.

  • برای این منظور باید بـه نسبت 1 بـه 10، عسل و آب را با هم مخلوط کنید.
  • میوه‌ها را درون شیشیه بریزید و این مخلوط را روی آن بریزید.

به‌ عنوان چرب‌ کننده لب استفاده کنید

در طول روزهای سرد زمستانی تعداد زیادی از مردم لب ‌هایشان ترک می خورد و باید آنها را چرب نگه دارند. برای این کـه خودتان یک چرب‌کننده طبیعی در خانه بسازید، توصیه میکنیم روغن نارگیل، ویتامین E، روغن زیتون و عسل را با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را روی لب‌ ها بمالید.

شوره سر را از بین می‌برد

برای برطرف کردن شوره سر کافیست، ترکیب 9 بـه 1 عسل و آب ولرم را با هم مخلوط کرده و روی سر بگذارید. 3 ساعت بعد سرتان را بشویید. پس ازآن خارش کمتری حس خواهید کرد و شوره کمتری نیز تولید خواهد شد. این روند را تا چندین هفته ادامه دهید.

به عنوان کرم مو‌بر استفاده کنید

آب داغ و عسل را با هم مخلوط کنید. آن را روی مو هاي زائد بدن بگذارید و سپس با چوب بستنی یا کاردک پاک کنید.

خاصیت ضد میکروبی

در حال حاضر، خاصیت درمانی عسل برای ضد عفونی و بر طرف کردن زخم ‌ها کاملا تایید شده چرا که حاوی مواد ضد میکروبی اسـت. قند فراوان و pH پایین عسل مانع از رشد انواع میکروب ‌ها می شود. اما عده اي از عسل ‌هاي ویژه، همان‌ گونه بـه فعالیت‌ هاي ضد میکروبی خود ادامه می دهند تا این فاکتورها کاملا رقیق شده و از بین بروند.گونه‌هاي مختلف عسل همچنین مقداری پروکسید هیدروژن «آب اکسیژنه» در زمانی تولید می کند کـه گلوکز اکسید با مولکول ‌هاي گلوکز و اکسیژن در آب واکنش نشان می دهد. بنابراین، وقتی این ماده برای پانسمان زخم مورد استفاده قرار می گیرد، رطوبت بافت ‌ها را میگیرد و در واکنش بـه آن، آب ‌اکسیژنه تولید می کند.در نتیجه موجب از بین رفتن عفونت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *