شناسایی نشدن سخت افزار در ویندوز را میتوان یکی از مشکلات متداول بین کاربران است. اما دلیل این مشکل چیست و چگونه میتوان آن را رفع کرد. در این مقاله درباره راه حل های آزمایش شده این اتفاق صحبت میکنیم پس با ما همراه باشید.

دلیل شناسایی نشدن سخت افزار در Windows

شناسایی نشدن سخت افزار در ویندوز میتواند به دلایل مختلفی باشد. در زیر برخی از دلایل مهم آن را بیان میکنیم:

  • خیلی قدیمی یا جدید بودن سخت افزار
  • مشکل در اتصالات سخت افزار هنگام نصب ویندوز
  • قرار نداشتن مدل سخت افزار در دیتابیس مایکروسافت

سه دلیل بالا مهترین موارد برای شناسایی نشدن سخت افزار توسط ویندوز است اما راه حل این اتفاق چیست و چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟

راه کار رفع شناسایی نشدن سخت افزار

در صورتی که مشکل سخت افزاری و نقص فنی سخت افزاری ندارید پس راه حل زیر به شما کمک میکند. در غیر اینصورت بهتر است به یک متخصص سخت افزار برای بررسی قطعات سیستم خود مراجعه کنید.

  • در صورتی که کارت شبکه توسط ویندوز شناسایی شده:

اگر ویندوز توانسته کارت شبکه شمارا شناسایی کند پس شما کارتان بسیار آسان است چون اینترنت برای بروزرسانی و شناسایی سخت افزار دارید. برای رفع مشکل میتوانید به راحتی توسط نرم افزار iobit اقدام به نصب یا آپدیت درایورهای ویندوز نمایید. ما در لینک قبلی نرم افزار و آموزش Iobit را قرار داده ایم که میتوانید از آن بهرمند شوید.

  • کارت شبکه شناسایی نشده و اینترنت ندارید:

خب در این شرایط کار برای شما کمی سسخ تر است چون قطعا باید ابتدا توسط یک سیستم دیگر درایورهای ویندوز را از سایت شرکت سازنده سخت افزار خود دانلود نموده و به سیستمی که با آن دچار مشکل هستید انتقال داده و سپس نصب کنید. شرکت های تولید کننده سخت افزار همگی سایتی برای ارائه درایورهای خود دارند. کافیست نام و مدل سیستم خود را در اینترنت جستجو کنید. مثلا کمپانی Nvidia یا AMD که در زیر لینک دانلود درایورهای آن را قرار داده ایم.

درایورهای کمپانی NVidia

درایورهای کمپانی AMD

همچنین در صورتی که لپ تاپ دارید کافیست نام و مدل لپ تاپ خود را به همراه کلمه Driver در اینترنت جستجو کنید تا درایورهای لپ تاپ خود را پیدا کنید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟ لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید. ❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *