در این آموزش چگونگی ساخت دستنبد طرح بافت را یاد میگیرید:

ابتدا 6 عدد پارچه را با ابعاد 2 سانتی متر در 35 سانتی متر برش میزنیم.سپس یکی از پارچه ها را برعکس میکنیم.حالا پارچه را از وسط تا میزنیم.بعد از آن به فاصله 5 میلی متر (وسط) پارچه را میدوزیم.اینکار را با دست یا چرخ خیاطی انجام میدهیم.

بصورت مورب انتهای پارچه را برش میزنیم.سپس توسط یک نخ و سوزن تقریبا کلفت انتهای یکطرف پارچه را میدوزیم. سپس سوزن را از داخل پارچه رد میکنیم.اینکار باعث برگشتن پارچه و لوله شدن آن میشود.(بحالت ریسمان پارچه ای میگردد).

برای یکی از ریسمان هایمان به 4 عدد کاموا شماره 4 نیاز داریم.انتهای کاموا را توسط سوزن گره میزنیم.سپس آن را از داخل ریسمان توخالی عبور میدهیم (مانند ویدئو). اینکار باعث افزایش حجم ریسمان های دستنبد پارچه ای ما می شود.همین کار را با مابقی (5عدد دیگر) پارچه ها که برش دادیم انجام میدهیم.

سپس هر 6 عدد ریسمانی که ساختیم را توسط یک گیره کاغذ در یک راستا قرار میدهیم و بصورت 2 به 2 به 2 گیس میکنیم. پس از تمام شدن مرحله گیس انتهای دیگر ریسمانمان را نیز گیره کاغذ وصل میکنیم. سپس به اندازه دور مچمان از وسط ریسمان (مانند ویدئو) انتهای هر دو طرف ریسمان را میدوزیم.اینکار به دلیل باز نشدن ریسمان پس از برداشتن گیرها می باشد. پس از انجام کوک برای هر دو طرف بخش اضافی خارج از کوکمان را با قیچی برش میدهیم.

خسته نباشید .تقریبا کار ساخت دستنبد طرح بافت تمام است. حالا باید گیره های داخل تصویر را متصل کنید.یادتان باشید گیره دو طرف ریسمان باید حدود 15 میلیمتر (1/5 سانتی متر باشید) تا گیره کاملا فیکس ریسمان باشد.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *