زمان تخمین زده شده مطالعه: 3 دقیقه

اگر شماهم از آن دسته پرورش اندام کارانی هستید که نگران روزه داری و در عین حال عضله سوزی هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا کمی علمی تر به رشته بدنسازی نگاه کنیم.

بدنسازی جزو رشته های ورزشی پرفشار است که وابستگی بسیار زیادی به تغذیه درست و منظم دارد.

در ماه رمضان با روزه داری و عضله سازی در کنارهم تقریبا غیر ممکن است و شما باید تمام تمرکز خود را در نگهداری عضله و کم کردن چربی بدنتان قرار دهید.

حتی در صورتی که افطار با نسبت پروتوئین بالا مصرف کنید بازهم ساخت عضلات در بدنسازی بسیار دشوار است. یک بدنساز در حالت نرمال باید حداقل 5 وعده در روز غذا بخورد تا بتواند عضله سازی کند.حتی عده ای از بدنسازان این باور غلط را دارند در صورتی که از افطار تا سحر بصورت مرتب چند وعده غذا مصرف کنند این کمبود جبران می شود .

اما باید در این باره به تحقیقات پزشکی بپردازیم . محققان میگویند در طول شب و زمانی که خواب هستید بیشترین سطح تستوستورون در بدن تشرح میشود که مسئول افزایش حجم و تولید عضلات است و با نخوابیدن شما در شب این هورمون به شدت کم تشرح می شود.

بهترین زمان تمرین در زمان روزه داری :

باید گفت بهترین زمان برای تمرین 30 تا 60 دقیقه بعد از افطار است.

چربی سوزی در طول ماه رمضان

بدنسازی و روزه داری برای مدت یک ماه زمان خوبی برای چربی سوزی است . زیرا گرسنگی باعث این میشود که بدن از ذخایر گلیکوژن موجود در کبد و ماهچه ها برای تولید انرژی استفاده میکند.

برای افزایش چربی سوزی در این مدت حتما از برنامه کاردیو استفاده کرده و میزان پروتوئین مصرفی را زیاد و کربوهیدرات را کم کنید.

حفظ عضلات در زمان روزه داری

بهتر است در ماه رمضان تعداد جلسات تمرین بدنسازی را بین 3 تا 4 جلسه در هفته قرار دهید.روزهای تمرینی را بصورت چرخه پرفشار و متوسط و کم فشار تقسیم کنید.در روزهای تمرینی متفاوت میزان کربوهیدات و پروتوئین را بصورت پلکانی تغییر دهید و هرچه به روزهای کم فشارتر میرسید به همان میزان مقدار پروتوئین و کربوهیدرات تغذیه را کاهش دهید.

جلسات کاردیو در هر حالتی واجب است چه کسانی که بخواهند چربی بسوزانند یا عضله بسازند زیرا باعث تقویت قلب و استقامت بدن میگردد

منبع : moroccoworldnews.com

ترجمه : ونکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *