تاثیر رنگ ها در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

روانشناسی رنگ : اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید، باید بدانید تاثیر رنگ ها در کسب و کار اینترنتی چگونه است. رنگ ها تاثیر بسیاری بر روی ذهن انسان ها دارند؛زیرا هر رنگ می تواند بر روی تصمیم گیری روزانه ما موثر باشد. البته شاید مطالعه مطلب ” تاثیرات رنگ بر روحیه انسان ” نیز برای شما جالب و آموزنده باشد.

ما در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم استفاده از چه رنگ هایی توجه کاربر را جلب می کند و یا چه ترکیب رنگی بر اساس روانشناسی رنگ ها می تواند برای لوگو یا رنگ سایت شما مفید و اثربخش تر باشد. پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید .

روانشناسی رنگ ها از کجا آمده است ؟

روانشناسی رنگ ها مطالعاتی است که تاثیر رنگ ها را بر تصمیم گیری فرد،بررسی می کنند. در بررسی هایی که بر روی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی صورت گرفته متوجه این می شویم که برندها از چه تکنیک هایی برای پیشرفت برند خود به کار می برند.

امروزه روانشناسی رنگ، به یک موضوع مهم در حوزه کسب و کار تبدیل شده است و این موضوع برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، محقق ها و همچنین روانشناسان بسیار حائز اهمیت برشمرده می شود.

همانطور که گفته شد رنگ ها می توانند در تصمیمات روزانه افراد تاثیر گذار واقع شوند. روانشناسان معتقدند رنگ ها دارای قدرت زیادی هستند که شما می توانید از این قدرت برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید.

یک موضوع مهم دیگری که پیش از راه اندازی کسب و کارتان باید به آن توجه داشته باشید لوگو است. اگر بخواهید لوگو شرکت خود را بسازید،باید توجه خاصی به رنگ آن بکنید.

یک لوگو شامل خط ها و طرح های مختلف می باشد اما چیزی که در ذهن کاربر می ماند رنگ آن لوگو است و اگر شما بتوانید رنگی را انتخاب کنید که دارای قدرت بالا و جذابیت خاصی باشد،می تواند در شناخته شدن برند شما کمک شایانی کند.

تاثیر روانشناسی رنگ ها در کسب و کارهای اینترنتی چگونه است؟

رنگ ها تاثیر به سزایی بر رفتار و انتخاب ها دارند. اگر در کسب و کار خود روانشناسی بیزینس را  به صورت صحیح بکار ببرید،می توانید به راحتی کاربر را ترغیب به خرید کنید. طبق آنالیزهای کارشناسان 93% ظاهر را تشخیص می دهند و حدود 85% از افراد رنگ را برای انتخاب محصول موثر می دانند.

چند نکته بسیار مهم

  • بسیاری از افراد معتقدند که در نگاه اول ظاهر محصول در تصمیم گیری آن ها برای انتخاب موثر است و پس از آن به جنس و .. اهمیت می دهند.
  • 85% از مشتریان می گویند رنگ ها دلیل انتخاب خریدشان است.
  • اکثر مشتریان معمولا در 90 ثانیه اول تصمیم به خرید محصول می کنند.
  • رنگ ها تا حدود 80 درصد بر روی شناخت برند تاثیر دارد.

همه این ها اهمیت روانشناسی رنگ ها در کسب و کار اینترنتی را نشان می دهد.

چه رنگی مناسب برند شماست؟

طی تحقیقاتی که روی روانشناسی رنگ در بیزینس انجام شد،محققان به این نتیجه رسیدن که انتخاب رنگ مناسب برای برند شما تاثیر مستقیمی با آن چیزی که فروخته می شود دارد. بنابراین صاحبین کسب و کار در انتخاب رنگ برای برندشان باید به این نتیجه برسند که آیا رنگی که انتخاب کرده اند،برای محصولی که من می خواهم برای فروش بگذارم مناسب است یا خیر؟

شناخت رنگ های مهم و تاثیر آن بر روی روانشناسی رنگ در بیزینس

اهمیت رنگ برند بیشتر از آنچه که فکر می کنید در بیزینس شما تاثیرگذار است.رنگ ها با ایجاد یک حس خوب می توانند بر روی اعتماد مشتریان موثر باشند. بنابراین می بینید که اکثر برندهای مشهور دنیا نسبت به رنگ برند خود دقت بسیاری به خرج دادند.

معرفی رنگ های مهم و آشنایی با حسی که به مخاطب القاء می کنند :

  • قرمز : خوش قلب اما خودپسند
  • صورتی : مورد علاقه افراد احساساتی
  • آبی : نظم ، پشتكار
  • ارغوانی : رنگی عارفانه
  • قهوه ای : قابل اعتماد
  • خاكستری : بی نیاز و متکی به خود
  • پرتقالی : سرشار از صداقت
  • سبز : جذاب ، خواستنی
  • فیروزه ای : پند ناپذیر ، سرکش
  • سیاه : خوش ذوق و جدی

نکته

به تدریج توجه و علاقه شما به رنگ ها تغییر می كند؛چرا كه خصوصیات اخلاقیتان در سالیان دراز تغییر خواهد كرد. اما اگر در مورد رنگی ناگهان عقیده خود را عوض كنید به علت ضعف شما و یا به علت نیازتان به تغییر محیط است.

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

یکی از عواملی که باعث جذب مخاطبان در تبلیغات می شود و تبلیغ شما را اثر بخش تر می کند استفاده درست و به جا از تبلیغ است. شما می توانید با استفاده از توضیحاتی که درباره رنگ ها در بالا داده شد و استفاده از خلاقیت ها و دیدن نمونه های بسیار زیاد در ایجاد تبلیغی موثر عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *