زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

راه های رسیدن به اندام ایده آل

چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در سال های اخیر به حساب می آید. افرادی که اضافه وزن دارند؛همواره به دنبال پیدا کردن و استفاده از روش های مختلف جهت رسیدن به اندام ایده آل هستند.

مهم ترین نکات در داشتن اندام زیبا

یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گرفته شود،انتخاب و استفاده ی روش های رسیدن به تناسب اندام است. همه ی ما باید در طول روز تحرک داشتن را جزء برنامه های خود قرار دهیم. اگر فردی در طول 24ساعت شبانه روز هیچگونه تحرکی و فعالیت نداشته باشد موجب به خطر افتادن سلامتی خود می شود.

نکته ی مهم بعدی که در ارتباط با عدم تحرک اهمیت دارد؛این است که مشکل اصلی تنها به هم ریختن تناسب اندام نیست. بلکه احتمال مبتلا شدن به بیماری هایی مثل چاقی،سندروم متابولیک،بیماری های قبلی عروقی و… را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد.

بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان برای رسیدن به اندامی ایده آل ساعت ها ورزش می کنند و رژیم غذایی سخت می گیرند. در صورتی که ساخت اندامی مناسب کار راحتی نیست.

در این مقاله قصد داریم روش های مناسب جهت دستیابی به اندام ایده آل را بررسی کنیم.با ما همراه باشید.

روش های مناسب جهت رسیدن به اندام ایده آل

بارفیکس بزنید

در واقع هنگام انجام بارفیکس کمک زیادی به قوی شدن بالاتنه و عضلات خود می کنید. بنابراین حداقل سه ست در طول روز بارفیکس بزنید.

برای کاهش وزن نیازی نیست خیلی دقیق باشید

تعیین کردن هدف های سخت و دشوار باعث می شود مدام دچار استرس شوید. بنابراین به جای اینکه با خودتان بگویید در یک ماه 10 کیلوگرم وزن کم می کنم بهتر این است بگویید 5 تا 10 کیلوگرم در این مدت وزن از دست خواهم داد. این موضوع به شما کمک می کند تا از لحاظ روانی آمادگی خیلی بیشتری برای رسیدن به اندام متناسب خود داشته باشید.

سریع وزن کم نکنید

رژیم لاغری سخت موجب بروز افسردگی و استرس در شما می شود. بنابراین سرخود رژیم نگیرید و حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

مصرف فلفل قرمز

تلاش کنید مصرف فلفل قرمز را در برنامه غذایی خود قرار دهید زیرا موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

به اندازه کافی آب بنوشید

آب بنوشید. ما معمولا هنگام گرسنگی سراغ شیرینی و شکلات می رویم همین امر باعث چاقی و اضافه وزن می شود. بنابراین وقتی خیلی احساس گرسنگی دارید یک لیوان آب بنوشید.

به خودتان انگیزه بدهید

افرادی که انگیزه لازم برای انجام تمرین ورزشی و رعایت رژیم غذایی دارند،تمام تلاش خود را برای رسیدن به اندام ایده آل می کنند. بنابراین برای اینکه نقاط مثبت را در خودتان تقویت نمایید حتما از جملات و ویدئوهای انگیزشی استفاده کنید.

هنگام ورزش به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید

موسیقی و زمزمه کردن آن موجب افزایش تمرکز شما میگردد. شاید با خودتان فکر کنید که این تصور اشتباه است اما شما می توانید با انجام این حرکت به تناسب اندام خود کمک نمایید.

مدیتیشن و یوگا کار کنید

مطالعات نشان می دهد اشخاصی که به طور مرتب یوگا و مدیتیشن کار می کنند توانسته اند به وزن ایده آل خود برسند.

مصرف غذا پس از تمرین را فراموش نکنید

میل کردن غذا بعد از تمرین موجب افزایش سرعت سوخت و ساز بدن و افزایش متابولیسم می گردد. البته این تصور را نداشته باشید که می توانید هر غذایی را نوش جان کنید. غذاهایی میل کنید که پروتئین زیادی دارند مثل:جوجه کباب،استیک و یا تخم مرغ آب پز،سیب زمینی.

تغذیه مناسب داشته باشید

نخستین قدم برای داشتن اندام متناسب و دلخواه استفاده از یک صبحانه کامل است. بیشتر افراد صبح خود را با کربوهیدرات ساده آغاز می کنند یک دونات یا شیرینی باعث می شود شما برای مدت طولانی سیر نمانید. ولی صبحانه ای که سرشار از پروتئین و فیبر باشد، احساس گرسنگی را در مدت زمان زیادی در شما از بین خواهد برد.

مصرف پروتئین را فراموش نکنید

مصرف پروتئین می باشد فواید زیادی برای بدن دارد. به جای مصرف چیپس و پفک،غذاهایی میل کنید که پروتئین فراوان دارد.علاوه بر این مطالعات نشان می دهد کسانی که میوه و سبزیجات مصرف می کنند زودتر به اندام متناسب خود می رسند. این اشخاص شکم تخت و صاف دارند زیرا گیاهان فیبر بیشتری دارند.به جای استفاده از غلات و شیرینی های مضر از غلات سبوس دار یا سبوس جو دوسر مصرف نمایید این نوع غلات حاوی فیبر زیاد می باشند. همچنین پروتئین را می توانید از ماست، شیر و آجیل دریافت نمایید.

سعی کنید حرکات ورزشی متنوع انجام دهید

اگر قصد دارید زودتر به اندام متناسب خود برسید باید برنامه تمرینی خود را هر 4 هفته عوض کنید. روزانه وزنه های سنگین تری بزنید. علاوه بر این تعداد حرکات را زیاد و متنوع کنید.

با حریف تمرینی خود ورزش کنید

ورزش کردن با یک دوست موجب می شود تا انگیزه بیشتری داشته باشید. مطالعات نشان می دهد اشخاصی که با حریف تمرینی یا دوست خود ورزش می کنند کالری بیشتری می سوزانند. علاوه بر این آسان تر به اندام دلخواه خود می رسند.

تمرینات هوازی را جدی بگیرید

تمرینات هوازی باعث می شود تعداد تنفس و ضربان قلب بالا برود در نتیجه هوازی موجب تقویت ریه ها و قلب می شود. این نوع تمرینات باعث کاهش فشارخون،چربی سوزی،کاهش سطح قند خون میشود و اگر به طور مداوم هوازی کار کنید خطر ابتلا به سکته،افسردگی،دیابت،بیماری های قلبی،سرطان روده و پستان را به حداقل می رساند. ما به شما توصیه می کنیم روزی حداقل 30 دقیقه پیاده روی کنید.پیاده روی باعث افزایش ضربان قلب شما می شود که این موضوع بسیار مفید است.

بدن ایده آل و تمرینات کششی

کشش عضلات به طور مداوم،در طولانی مدت موجب انعطاف پذیری عضلات شما می شود. روزانه یا حداقل چهار بار در هفته تمرینات کششی را در برنامه خود قرار دهید. به یاد داشته باشید پیش از انجام فعالیت های کششی حتما ماهیچه های خود را گرم کنید.

تمرینات تعادلی انجام دهید

تمرینات تعادلی را جدی بگیرید.تعادل به معنی روی پاها ماندن و زمین نخوردن می باشد. وقتی سن بالاتر می رود، سیستم هایی مثل عضلات، مفاصل و بینایی تحلیل می روند. به همین خاطر باید برای تقویت آن ها وقت زیادی بگذارید.

تمرینات قدرتی انجام بدهید

تمرینات قدرتی را فراموش نکنید. افزایش سن کاهش حجم عضلانی را در بر دارد. تمرینات قدرتی موجب بازگشت حجم عضلانی می گردد. تقویت عضلات سبب کاهش قند خون، کاهش استرس، تحریک رشد استخوان، بهبود تعادل، کاهش درد در ناحیه کمر می شود. اگر در کنار تغذیه مناسب ورزش های هوازی، کششی، تعادلی و قدرتی را جدی بگیرید حتما به اندام ایده آل خود خواهید رسید. شاید مطالعه مطلب ” ورزش و ارتباط آن با طول عمر ” نیز برای شما مفید و جذاب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *