زمان تخمین زده شده مطالعه: 2 دقیقه

دستگاه UV را میتوان به دو دسته خانگی و سالنی تقسیم کرد.

دستگاه uv ناخن خانگی دارای تعداد لامپ کمتر بوده که در نتیجه وات (W) کمتری نیز دارند.برعکس دستگاه های سالنی یا حرفه ای که تعداد لامپ بیشتر دارند که باعث میشود وات بیشتری هم داشته باشند.

دستگاه UV ناخن چیست

UV دقیقا چکار میکند؟

شاید ابتدا بهتر باشد درباره uv بیشتر توضیح دهیم. uv مخفف کلمه (Ultraviolet) یا نور فرابنفش است که دارای قدرت بالاتر نسبت به نور مرئی و قدرت کمتر نسبت به اشعه ایکس است.پس این نوع لامپ با نوری که توسط LED و لامپ خانگی تولید میشود کاملا متفاوت است. این نور را در بخش های مختلف مانند : پزشکی – تسویه هوا – آرایش و زیبایی … میتوان استفاده نمود. UV ناخن هم از همین فناوری استفاده میکند. خورشید تقریبا 10درصد نور فرابنفش به سمت زمین میتاباند که باعث مزایای زیادی است که میتوان به ضد عفونی کردن هوا و سطخ زمین شود.

لامپ استفاده شده در تجهیزات UV ناخن چیست؟

این نوع لامپ با نام BLB شناخته میشود که پر استفاده ترین نوع لامپ می باشد.این لامپ در صنایع مختلف از جمله پزشکی – نجوم – باستان شناسی – صنایع نساجی و شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه UV ناخن مضر است؟ 🙂

نور UV به دلیل اینکه قدرت نفوذ بسیار پایینی دارد تقریبا دارای خطر خاصی نمی باشد و فقط در صورت تابش مستقیم به چشم و پوست در مدت زمانی زیاد میتواند خطرناک باشد.

این آسیب ها زمانی بوجود می آیند که شما چندین ساعت بطور مستقیم زیر تابش نور دستگاه قرار بگیرید که معمولا UV فقط چند دقیقه زمان برای خشک نمودن لاک نیاز دارند و اصلا شمارا دچار این خطرات نمی کنند. بهتر است در زمان استفاده از دستگاه های UV بصورت مستقیم به نور آن نگاه نکنید البته همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم به دلیل زمان کم استفاده از این دستگاه خطری شمارا تهدید نمیکند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *