زمان تخمین زده شده مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت باتری لیتیوم یون با لیتیوم پلیمر / کدام یک بهتر است؟ باتری پلیمری یا یونی؟

تفاوت باتری لیتیوم یون با لیتیوم پلیمر را باهم در این مطلب بررسی میکنیم:

امروزه قابل حمل بودن تجهیزات دیجیتال عضو جدایی ناپذیر زندگی ما هستند.در عین حال استفاده از منبع انرژی سبک – ایمن – با دوام و … برای این محصولات باید در درجه اهمیت بالا قرار داشته باشد.از این رو دو مدل باتری بر همین اساس بسیار محبوب شدند . لیتیمو یون (battery Li-ion) – لیتیوم پلیمر (battery Lipo). اما کدام یک بهتر هستند؟ اصلا چه فرقی باهم دارند؟ با گروه ونکا برا پاسخ به این سوالات همراه باشید.

آشنایی با باتری لیتیوم یون :

این باتری ها در اکثر لوازم دیجیتال قابل حمل مورد استفاده قرار میگیرند. دلیل محبوبیت این مدل باتری عمر طولانی – چگالی انرژی بالا و از همه مهتر قیمت ساخت نسبتا مقرون بصرفه آن است.باتری های لیتیوم یونی از الکترولیت مایع استفاه میکنند. این باتری ها دارای عمر نسبت طولانی بین 2 تا 3 سال یا 300 تا 500 دور شارژ می باشند.

آشنایی با باتری لیتیوم پلیمر :

باتری های پلیمری برخلاف باتری یونی از الکترولیت پلیمر استفاده میکنند.یعنی بین دو الکترود مثبت و منفی یک الکترولیت پلیمر ویژگی خشک و ژله ای مانند قرار دارد. این باتری هم مانند رقیب یونی خود بین 2 تا 3 سال یا 300 تا 500 دور قابل شارژ دارد.

حالا تفاوت باتری لیتیوم یون با لیتیوم پلیمر را باهم از نظر ویژگی ها بررسی میکنیم

تطبیق پذیری :

باتری لیتیوم یونی به دلیل مایع بودن الکترولیت آن به راحتی قابل تغییر به شکل های مختلف نیست.برخلاف آن باتری پلیمری به دلیل الکارولیت جامد آن منعطف و شکل پذیر است.برای همین در اشکال مختلف توسط کارخانه ها قابل ساخت است.

قیمت :

باتری های لیتیوم یونی دارای قیمت بسیار پایین تری نسب به مدل پلیمری هستند.

قدرت :

هر دوی باتری ها دارای قدرت تقریبا یکسانی هستند.البته به دلیل استفاده بیشتر از باتری های یونی این باتری ها روز به روز پیشرفته تر میشوند.

مقاومت – ایمنی – وزن :

در این بار باید با اقتدار بگوییم باتری های پلیمری یک سر و گردن از یونی بالا تر هستند.وزن کم – امنیت بسیار بالا و مقاومت از ویژگی های مهم این نوع باتری است.دلیل امنیت باتری های لیتیوم پلیمری در الکترولیت جامد آن است. این ویژگی باعث جلوگیری از نشت احتمالی الکترولیت و در نتیجه آتش سوزی و انفجار می گردد.

طول عمر باتری :

به دلیل پیشرفت بیشتر باتری های لیتیوم یونی طول عمر بیشتری نیز دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *