زمان تخمین زده شده مطالعه: 7 دقیقه

امروزه کسب و کار ها برای بهتر دیده شدن خود و خدماتشان نیاز به تبلیغات هدفمنددارند تا در کوتاه ترین زمان به مقصد خود برسند. پس باید بودجه‌ی خود را در جایی که  به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کند خرج کنند. یکی از بهترین راه ها استفاده از تبلیغات آنلاین است.

تبلیغات آنلاین | انواع و روش ها

تبلیغات آنلاین چیست؟

هنر استفاده از اینترنت به عنوان وسیله ای برای انتقال پیام های بازاریابی به مخاطب و همچنین از موثرترین روش ها برای  یافتن مشتری های جدید ، تنوع بخشیدن به درآمد و…برای کسب و کارها تبلیغات آنلاین است.

هدف تبلیغات آنلاین ارسال پیام به مخاطب درباره محصولات یا خدمات برای آگاهی بیشتر می باشد.

مزایای تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی :

  1. هزینه کمتر و مخاطب بیشتردارد
  2. قابل اندازه­‌گیری است
  3. قابل شخصی‌­سازی کردن است

انواع تبلیغات آنلاین :

تبلیغات نمایشی

در برخی برنامه­‌ها و بازی های موبایل ، وسایت ها  بنرهایی تبلیغاتی وجود دارند که به آن ها تبلیغات نمایشی می گویند .

سه دسته اصلی بنرهای تبلیغاتی شامل موارد زیر هستند:

  1. بنرهای ثابت : در بنرهای ثابت تنها یک تصویر دیده می شود.
  2. بنرهای متحرک : در بنرهای متحرک می‌­توان تصاویر و یا نوشته ها را با فرمت GIF نمایش داد.
  3. بنرهای انیمیشن : شبیه GIF است اما هر تصویر می‌­تواند به لینکی جداگانه متصل شود.

تبلیغات کلیکی | CPC – PPC

نام این تبلیغات از روش پرداخت آن گرفته شده است. با اجرای تبلیغات کلیکی به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ انجام می‌شود هزینه پرداخت می­شود. این تبلیغ‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. زیرا یک تبلیغ ممکن است در جایگاه‌های مختلفی نمایش داده شود اما اگر 2هزار نفر روی تبلیغ کلیک کنند، هزینه‌ی آن کلیک ها را باید پرداخت نمود.

تبلیغات همسان | Native Ad

به نوعی از تبلیغات که از نظر فرمت و محتوا  با محیطی که در آن منتشر می‌شود سازگار است و کاربر در نگاه اول متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود تبلیغات همسان گفته می شود. به دلیل ایجاد مزاحمت برای خواننده درمطالب سایت این تبلیغات ارائه شد که در آن تبلیغ‌­ها به صورت هم­شکل با قالب صفحه سایت هستند تا مخاطب بتواند مطالب خود را بهتر مطالعه کند. در این نوع از تبلیغات نیز، تبلیغ‌دهنده می‌­تواند در ازای هر کلیک پرداخت انجام دهد.

هدف­‌گیری مجدد  | Retargeting

در این نوع از تبلیغات آنلاین شما می‌­توانید هر کاربری که از طریق هرکدام از انواع تبلیغات  مثلاً تبلیغات همسان به سایت شما آمده است را هدف‌­گیری کنید تا در هر سایت پربازدید دیگری می‌­روند هم تبلیغاتی از شما ببینند ،  هم اعتبار شما و هم احتمال خریدشان بیشتر شود.

گوگل ادز | Google Ads

شما می­‌توانید با گوگل ادز در کلیدواژه‌­های مورد نظرتان در صدر نتایج گوگل ظاهر شوید. گوگل از شما در ازای این نیز به ازای هر کلیک به ارز بین‌­ا­لمللی دریافت وجه خواهد داشت. این نوع از تبلیغات آنلاین در کنار بهینه‌­ سازی سایت می­‌تواند شما را در جست‌وجوی مشتریان بالقوه خودتان بهتر و معتبرتر نشان دهد.

تبلیغات متنی | TXT Ad

شما می­توانید مثل  مدل سنتی تبلیغ متنی در نسخه دیجیتال روزنامه‌­ها و خبرگزاری‌­های معتبر متن خود را منتشر کنید. خبرگزاری‌­ها و سایت‌­ها هر کدام سیاست‌­ قیمتی و همچنین مخاطبان مخصوص به خودرا دارند

تبلیغات صوتی | Sound Ad

تبلیغات صوتی در رسانه‌­های شنیداری آنلاین می­‌تواند انجام شود مثلا شما می‌­توانید در رادیوهای اینترنتی ، پادکست‌­های آموزشی وسرگرم­‌کننده اینترنتی،قبل از شروع کتاب‌­های صوتی و …  از این نوع تبلیغات استفاده کنید.

تبلیغات ویدیویی | Video Ad

در این نوع تبلیغات شما محتوای ویدئویی کوتاه که حاوی پیامی برای دعوت از مشتریان است آماده می­‌کنید و آن را به مخاطبان منتقل کنید از انواع تبلیغات ویدئویی می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

  1. تبلیغات ویدیویی موبایلی
  2. ویدئوهای درون‌بنری
  3. تبلیغات ویدیویی جایزه‌دار
  4. تبلیغات حین پخش
  5. و…

تبلیغات ایمیلی | Email Ad

در تبلیغات ایمیلی شمامیتوانید با اجازه کاربر در ازای انجام خدماتی، ایمیل او را دریافت کنید و بعد مناسب با سلیقه او در زمان های مشخص تبلیغ­‌هایی برای او ارسال کنید. سیستم‌­های جیمیل، یاهو و … خدمات ارسال ایمیل گروهی بسته به شرایط هر کاربر را ارائه می‌­کنند.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی | Social Ad

یکی از  انواع تبلیغات آنلاینی که جایگاه خاصی در بین کاربران دارد ، تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی است. بر اساس گزارشی ۴۷ میلیون کاربر در ایران در سال 2019 از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کردند البته این نوع تبلیغ باید متناسب با فرهنگ رفتار کاربران شبکه­‌های اجتماعی در هر کشور ،  انجام شود.

در شبکه­‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات و … هم چنین پیامرسان هایی نظیرتلگرام، واتس‌­آپ، بله و …میتوانید تبلبغات خود را انجام دهید.

لینک‌­های همکاری در فروش | Affiliate Marketing

ایجاد سیستم همکاری در فروش نوعی از تبلیغات آنلاین است.

مثلا  کسانی که محصولات یا خدمات شما را در سایت خود معرفی می‌کنند، اگر این معرفی منجر به خرید کاربر شود بخشی  از مبلغ را به عنوان کمیسیون دریافت میکنند.

تبلیغات موبایل | Mobile Ad

امروزه انسانها درطول روز خود ساعات زیادی را با استفاده از تلفن های هوشمند سپری می کنند به همین دلیل بسیاری از تبلیغ کنندگان از طریق برنامه های تلفن همراه ، اعلان های فشاری ، پیام کوتاه و MMS برای جلب مشتریان خود استفاده می کنند. البته اگر تمایل به خرید تبلیغات پیام کوتاه دارید گروه ونکا سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی مادام العمر را برای اولین بار با ارزان ترین تعرفه در ایران ارائه میدهد.

چگونه تبلیغات آنلاین را شروع کنیم؟

کارشناسان آژانس‌های تبلیغات با توجه به تخصص خود می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین راه تبلیغات آنلاین را برای کسب‌وکارتان پیاده کنید. برای هدر نرفتن بودجه‌ی تبلیغاتی و موفقیت شما بسیار مهم است از مهارت‌ انها استفاده کنید.

برای دستیابی به نتیجه ی خوب با تبلیغات اینترنتی چه  نکاتی را رعایت کنیم ؟

– یک وب سایت خوب داشته باشید

مهم نیست که چه نوع تبلیغاتی را منتشر می کنیدشما باید یک وب سایت خوب داشته باشید .داشتن یک وب سایت خوب یعنی به سرعت بارگیری شود ، طراحی خوبی داشته باشد و…

شما با بررسی بازار خود و مشخص کردن  هدف عمومی خود و همچنین تقسیم بندی آنها می توانید بهترین وب سایت را داشته باشید .

– مشخص کردن نوع تبلیغات مورد استفاده

فکر کردن به این که مشتری های مخصوص شما کجا هستند به شما کمک میکند که  نوع تبلیغات مناسب آنها است  را انتخاب کنید.  مثلا مخاطبان شما در اینستاگرام هستند؟ یا اینکه فیلم تماشا می کنند؟ و …  تبلیغات خود را در آنجا به حداکثر برسانید.

– فکر کردن به هدف تبلیغات اینترنتی

برای اینکه بتوانید تبلیغات موثری ایجاد کنید باید هدف خود را مشخص کنید سپس تبلیغات خود را بر روی این اهداف متمرکز کنید مثلا آیا می خواهید بیشتر  بازدید داشته باشید ، آیا فروش بیشتری می خواهید و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *