زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

سالیان سال است که دوربین‌ های امنیتی به ‌عنوان ابزاری مهم برای محافظت از محیط به ‌کار گرفته می ‌شوند. دوربین‌ ها علاوه بر آن که به ‌واسطه حضورشان می ‌توانند برای مزاحمین و سارقین تهدید آمیز باشند. چرا که قادر به ضبط شواهد وقوع جرم برای بررسی صاحب ‌خانه هستند. به ‌عبارت دیگر، دوربین امنیتی هم وسیله‌ ای برای بازدارندگی ارتکاب جرم بوده و هم منبعی برای یافتن مجرم است.

با این ‌حال، هنگام نصب دوربین های امنیتی در اطراف منزل، رعایت برخی نکات ضروری برای قرارگیری آن ها حائز اهمیت است. اولین مسئله و مهم ‌تر از همه، لازم است دوربین ‌های امنیتی را در موقعیت مکانی‌ای قرار دهید که فرآیند ضبط تصویر را تسهیل کند. استقرار دوربین در نقاط و زوایای کور احتمالا کمکی به پیشگیری از وقوع سرقت یا جبران خسارت نخواهد کرد.

اگر در حال نصب دوربین امنیتی در داخل یا اطراف خانه خود هستید، باید به شرایط نوری که تجهیزات ضبط در معرض آن قرار می‌گیرند نیز توجه داشته باشید. برای مثال، دوربینی که قادر به ثبت جزئیات در نور کم باشد، یک ابزار مهم برای تنظیمات فیلم‌ برداری در شب است.

به ‌طور کلی نصب دوربین ها در الگویی که میدان دید وسیعی ایجاد می‌کنند، بهترین گزینه است. به ‌منظور استفاده موثر از این ابزارهای حفاظتی، در ادامه به بدترین نقاط برای نصب دوربین امنیتی در خانه می ‌پردازیم که باید از آن ها اجتناب کنید.

بدترین نقاط ممکن برای نصب دوربین امنیتی در خانه

رو به حیاط و خانه همسایه ‌ها

بدترین نقاط برای نصب دوربین امنیتی در خانه

اولین جایی که لازم است از نصب دوربین‌ های امنیتی در آن مکان خودداری کنید، زاویه ‌ای است که به‌ جای منزل شما، خانه و اموال همسایگانتان را هدف قرار می ‌دهد. استقرار دوربین در جهت مکانی که متعلق به شما نیست، کمکی به جلوگیری از سرقت منزل شما نخواهد کرد. در صورتی‌که لنز دوربین شما به ‌سمت محل دیگری تنظیم شود، سارقان متوجه خواهند شد که خانه شما به‌ طور موثر محافظت نمیگردد.

ایجاد یک حلقه امنیتی ضعیف، باعث جلب توجه سارقان و نفوذ به محل زندگی شما خواهد شد. همچنین وجود دوربین ‌های امنیتی متعدد نشانه مطمئنی برای یافتن اشیای قیمتی در خانه است. همچنین چینش اشتباه آن ها نیز ممکن است فرصت سرقت را برای مجرمان فراهم کند.

مناطق خصوصی خانه

یکی دیگر از مناطق ممنوعه در خانه برای استقرار دوربین، حمام، اتاق خواب و سایر فضاهایی است که عموما خصوصی هستند. در عوض، صاحبان خانه باید از گزینه ‌های ذخیره ‌سازی امن برای وسایل با ارزش خود مانند جواهرات استفاده کنند. همچنین می ‌توانید دوربین های امنیتی خود را در راهروها یا موقعیت ‌های خارجی که پنجره ‌ها یا درب‌ های این فضاهای خصوصی را تحت پوشش قرار می‌ دهند و وارد حریم شخصی نمی ‌شوند قرار دهید.

در فضاهای پنهانی که حضور دوربین را مخفی می‌کند

بدترین نقاط برای نصب دوربین امنیتی در خانه

ممکن است ایده نصب سیستم‌ های امنیتی مخفی در داخل یا اطراف ملک شما وسوسه‌ انگیز باشد. با این ‌حال، این نوع امنیت مخفی، برخلاف اقدامات آشکار فقط در موارد استفاده محدود با ارزش است.

 برای مثال، پلیس ممکن است از تجهیزات ضبط مخفی برای ردیابی قاچاقچیان مواد مخدر در زنجیره فرماندهی استفاده کند. عملیات ضبط آشکار داده‌ ها، می ‌تواند کل گروه را نسبت به نظارت آگاه کرده و تلاش‌ های پلیس را بی ‌نتیجه بگذارد.

اما شما به‌ جای اینکه به‌ دنبال ضبط فیلم‌ های نظارتی باشید، باید یک سیستم امنیتی تهیه کنید که در وهله اول به ‌عنوان ابزار دفاعی برای جلوگیری از رخنه و سرقت عمل کند. مطالعات نشان می ‌دهد: که زیرساخت ‌های نظارتی قابل دید در جلوگیری از فعالیت ‌های مجرمانه مانند سرقت بسیار موثر است.

به ‌جای مخفی‌ سازی دوربین‌ های خود، آن ها را در بخش زیرین یا مستقیما در مجاورت چراغ ‌های بیرونی اطراف منزل قرار دهید. این کار باعث می ‌شود تا از نقاط مختلف اطراف خانه، دوربین‌ ها و به ‌موجب آن افراد حاضر در صحنه قابل مشاهده باشند و از وقوع جرم و هویت سارقان آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *