زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

معرفی افزونه چند فروشندگی (Dokan) ووکامرس

توضیح اجمالی درباره افزونه های چند فروشندگی : امروزه اکثر فروشگاه های اینترنتی تمایل دارند یک وب‌سایت با قابلیت چند فروشندگی یا Market Place داشته باشند. کاملا واضح و روشن است که وب‌سایت چند فروشندگی یکی از بهترین روش‌های سوددهی کسب و کار در فروش است. چرا که شما به راحتی با ایجاد یک سایت میتوانید فروشندگان مختلف را ترغیب کنید که محصولاتشان را در سایت شما به فروش بگذارند و وب‌سایت شما به یک مرجع خرید محصولات خاص تبدیل می‌شود.

افزونه Dokan چیست؟

تا اینجای کار تا اندازه ای با افزونه چند فروشندگی Dokan آشنا شده ایم و می توان گفت که به یک ذهنیت کامل در مورد این افزونه رسیده ایم. در مورد این افزونه میتوان گفت که یک افزونه چند فروشندگی است که روی وردپرس قرار دارد. با کمک آن می توان فروشگاه های آنلاین مجازی را بر مبنای ووکامرس روی وب سایت ایجاد کرد که به راحتی هر کدام از آنها در اختیار یک فروشنده باشند. به این ترتیب فروشنده ها می توانند اجناس و کالاهای خود را به صورت مستقیم روی سایت شما به فروش برسانند این افزونه مدیریت این موارد را بر عهده خواهد گرفت.

همچنین درباره افزونه Dokan باید گفت که کار اصلی آن نگه داشتن تمامی این امکانات در فرانت اند است و هیچکدام از فروشندگان به پیشخوان وردپرس شما دسترسی پیدا نخواهند کرد. به این صورت که شما کار طراحی سایت خودتان را انجام می دهید و حال هر فروشنده ای می تواند وارد سایت شما شده،ثبت نام کرده و محصولات خود را اضافه و به فروش محصولات و کالای خود در سایت شما بپردازد. در پایان کار بعد از فروش کالا برای کاربران ارسال می شود و فروشنده می تواند بعد از ارسال کالا مبلغ آن را از پنل خود دریافت کند. این امکان وجود دارد که افزونه Dokan پورسانتی که برای کالا های مختلف تعیین کرده اید را هم از فروشندگان کم کند.

بهترین افزونه چند فروشندگی ووکامرس

در کل باید در مورد افزونه Dokan این را گفت که یکی از افزونه های حرفه ای در این حوزه می باشد و اگر بخواهیم بگوییم بهترین افزونه ای که برای چند فروشندگی در وردپرس وجود دارد چه نام دارد،می توان افزونه Dokan را معرفی کرد. همچنین یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت می باشد داشتن بیش از 70هزار نصب فعال است که در بین افزونه های چند فروشگاهی بی سابقه است و امتیاز خوبی که دارد نشان دهنده رضایت کاربران از افزونه Dokan می باشد. در واقع باید این مورد را در نظر داشته باشیم که این افزونه از آن دست افزونه هایی است که سازگاری خوبی را با قالب های مختلف دارد و امکان پیاده سازی روی انواع سیستم ها را دارد.

اگر بخواهیم به چند مورد از مزایای سایتهای چندفروشندگی در این مطلب اشاره کنیم، می‌توانیم به موارد زیر بپردازیم:

  • تنوع اجناس و جذب کاربران با سلایق مختلف
  • اضافه کردن محصولات بیشتر بدون اتلاف وقت
  • عدم نیاز به انجام فرایندهای انبار داری برای تمامی محصولات

با نصب افزونه دکان چه امکاناتی به سایت وردپرسی اضافه خواهد شد؟

این افزونه پر کاربرد در حالی که ویژگی‌های بسیار زیاد،تنظیمات اختصاصی و کاربردی دارد دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است و مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند مدیریت خوبی روی سایت خود داشته باشند. افزونه دکان | Dokan با اکثر قالب‌های فروشگاهی سازگار است و البته نسخه رایگان هم دارد و شما میتوانید این افزونه را از مخزن وردپرس نصب و سپس استفاده کنید.پیش نیاز این افزونه،نصب و فعال بودن افزونه ووکامرس است.

  • هر فروشنده دارای پنل اختصاصی ای است که با آن می‌تواند محصولاتش را تعریف و ثبت کند
  • امکان مدیریت محصولات برای فروشنده
  • ارسال کالا و مدیریت انبار توسط هر فروشگاه به طور مجزا و یا به طور متمرکز از طریق فروشگاه اصلی
  • مشاهده لحظه ای درآمد در داشبورد و امکان ثبت درخواست برداشت وجه

ویژگی ها و قابلیت های افزونه Dokan

افزونه دکان در دو نسخه رایگان و تجاری عرضه شده است،که نسخه تجاری این افزونه ماژول‌های جانبی و امکانات بیشتری دارد. اما نسخه رایگان همه ی امکاناتی که برای راه‌اندازی سیستم چندفروشندگی نیاز است را داراست. در ادامه برخی از ویژگی‌های این افزونه وردپرس را بیان می‌کنیم :

  • پشتیبانی از زبان‌های گوناگون از جمله زبان فارسی
  • ایجاد صفحه فروشندگان به صورت اختصاصی
  • گزارشات پیشرفته کلی و جزئی برای مدیر سایت در پیشخوان وردپرس و برای همه ی فروشنده ها به صورت اختصاصی
  • پشتیبانی کامل از انواع روش‌های پرداخت و به صورت کاملا هماهنگ با ووکامرس
  • سازگاری با اکثر قالب‌ها
  • تخفیف‌های پیشرفته،کوپن تخفیف و … (نسخه پرو)
  • امکان ثبت نام فروشندگان مختلف در سمت کاربر (front end) و کاملا هماهنگ با ووکامرس
  • صفحه فروشگاه اختصاصی برای هر کاربر با آدرس منحصر بفرد
  • مدیریت صفحه فروشگاه توسط فروشندگان،ایجاد انواع محصول، قیمت‌گذاری، تخفیف و …
  • مشخص نمودن درصد کمیسیون حاصل از فروش محصولات برای سایت
  • قالب اختصاصی برای سفارشی‌سازی فروشگاه (نسخه پرو)
  • ماژول‌های متعدد برای افزودن امکانات بیشتر (نسخه پرو)

مزایای بازار چند فروشندگی

راه‌اندازی این سیستم دارای مزایای بسیار زیادی است؛برای‌ مثال پس از استفاده از این سیستم در فروشگاه خود تعداد محصولات تا حد زیادی افزایش پیدا میکند. با انجام این کار تنوع محصولات می‌رود. با توجه به تنوع بالای اجناس برای مشتری این امکان فراهم می شود که در مدت زمانی کوتاه محصول موردنظر خود را انتخاب کرده و خریداری کند.

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و قصد فعال کردن سیستم چند فروشندگی را روی سایت خود دارید. درواقع با انجام این کار از هزینه های خودتان میکاهید. چرا که دیگر نیازی به پرداخت هزینه نگهداری،بسته‌بندی،ارسال و… توسط شما نیست و تمامی این هزینه‌ها توسط سیستم چند فروشندگی پرداخت می‌شود. همچنین به این دلیل که شما می‌توانید از هر دسته‌بندی،محصولات و فروشندگان متنوعی داشته باشید بازدید سایت شما روز به روز افزایش یافته و باعث افزایش درآمدتان می شود. برای خرید نسخه اورجینال و فارسی شده افزونه Dokan Pro اینجا کلیک کنید.

گروه ونکا بدون هیچگونه کدگذاری و محدودیت این افزونه پرکاربرد را بصورت پریمیوم در دسترس کاربران قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *