زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه

چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم ؟ (20مورد که به شما در افزایش فروش اینترنتی کمک میکند)

افزایش فروش اینترنتی : آیا شما صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید؟هر فعالیت اینترنتی،اعم از خرید و فروش یا ارائه خدمات به مشتریانی نیاز دارد که آن‌ها را خریداری و یا از آن استفاده کنند. این موضوع در کسب‌وکارهای اینترنتی از اهمیت خاصی برخوردار است.بنابراین جذب مشتری آنلاین از مهم‌ترین کارهایی است که در راه موفقیت کسب و کارتان باید انجام دهید.

اگر می‌خواهید با روش های جذب مشتری آنلاین آشنا شوید،ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید :

چرا جذب مشتری اینترنتی مهم است؟

هنگامی که شما به عنوان یک کارآفرین فعالیت آنلاین خودتان را آغاز می‌کنید،نیاز به کاربرانی دارید که شما را بشناسند.به زبان ساده می‌توان گفت حیات و فعالیت شما به آن‌ها وابسته است. بنابراین اگر شما مشتریانی نداشته باشید که محصولاتتان را خریداری و یا از خدماتتان استفاده کنند، همه آنچه انجام می‌دهید بیهوده خواهد بود.

این مشتریان هستند که به افزایش سود و بازگشت سرمایه‌تان کمک می‌کنند. با داشتن مشتری است که می‌توانید نقاط قوت و ضعف کارتان را بشناسید و برای انجام بهتر آن اقدام کنید.

چند مورد راهکار موثر برای جذب مشتری اینترنتی :

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از راهکارهای بسیار مهم در افزایش فروش اینترنتی با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به شکل موثرتری با مخاطبان تعامل کنید. همچنین اشتراک‌گذاری محتوا برای شما راحت‌تر خواهد شد و از طریق آنالیز هر شبکه و مخاطبان آن، به علاقه‌مندی مخاطبانتان دست می‌یابید. بازخوردهای پی‌در‌پی مشتری در شبکه‌های اجتماعی، شما را برای فعالیت موثرتر آماده کرده و کسب‌وکارتان را جزو فعالیت‌های محبوب مشتریان قرار می‌دهد.

استفاده از پیام درون شبکه

در این روش شما می‌توانید محتوایی را که در نظر دارید، از طریق یک دستگاه یا برنامه نرم‌افزاری که به اینترنت کاربر متصل‌ است، به مخاطب برسانید. این کار باعث می‌شود که از طریق برنامه یا اپلیکیشن‌های خاص خودتان، پیام درون شبکه ایجاد کنید. به این ترتیب به طور مستقیم و پی‌در‌پی با مخاطب خود در ارتباط و تعامل هستید.

ایجاد نسخه دمو رایگان (آزمایشی)

اما یکی از ترفندهای جذب مشتری اینترنتی ایجاد نسخه‌های آزمایشی و رایگانی است که نیاز به پرداخت پول ندارند‌. به این صورت مشتری برای استفاده از نسخه آزمایشی ترغیب و با فعالیت شما آشنا می‌شود. بنابراین در صورتیکه کار شما برای آن‌ها جذاب باشد، به سوی آن جذب می‌شوند. این راهکار در بسیاری از پلتفورم های جدید باعث افزایش فروش اینترنتی می گردد.

سطح‌بندی کاربران

سطح‌بندی کاربران این امکان را به شما می‌دهد که مشتریان VIP خودتان را از مشتریان معمولی جدا کنید. به این ترتیب، با شناسایی مشتریان یکبار مصرف و جذب آن‌ها، می‌توانید این گروه را به کاربران وفادار تبدیل کنید.

تولید پست وبلاگ

زمانی که شما به عنوان مدیر یک کسب‌وکار وبلاگ خودتان را راه‌اندازی ‌کنید،باید همیشه آن را فعال نگه دارید. شما باید از طریق تولید پست و محتواهای اینترنتی جذاب،با مخاطب ارتباط برقرار کنید درباره فعالیت خود و چگونگی آن توضیح دهید و به خوبی سوالات کاربران را پاسخ بدهید. در واقع تولید محتوای مفید و تخصصی سوای افزایش فروش اینترنتی باعث تبلیغ کسب و کار شما بدون هزینه های زیاد می گردد.

استفاده از UGC

استفاده از یو جی سی در فعالیت‌های آنلاین، به شما کمک می‌کند که مخاطبانتان را برای آمدن به سمت خود، ترغیب کنید. زیرا احساس نزدیکی کاربر، با افرادی که هم‌رتبه خودشان هستند بسیار زیاد است.زمانی که شما پستی را در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ خود منتشر می‌کنید، ممکن است تعداد قابل توجهی کامنت و نظر از سوی مخاطبان دریافت کنید. در شرایطی که میزان بازخوردها انقدر زیاد است که ارزشی مجزا از محتوای اصلی پیدا می‌کنند، یک UGC ایجاد می‌شود. به این ترتیب مخاطبان دیگر، خصوصا کاربرانی که به تازگی با شما آشنا شده‌اند، از طریق بازخوردها، اطلاعات زیادی را کسب می‌کنند.

برگزاری وبینار

وبینار در واقع همان سمینار و گردهمایی درباره موضوعی خاص است که البته به شکل آنلاین برگزار می‌شود‌. از طریق برگزاری وبینار می‌توانید جلسات آنلاینی را در حوزه کسب‌وکارتان برگزار کنید که مخاطبانتان به طور همزمان شما را ببینند‌. این فعالیت علاوه‌بر ایجاد حس نزدیکی و اعتماد در مشتری، امکان پرسش و پاسخ را برای او فراهم می‌کند. به این ترتیب بسیاری از سوالات و سردرگمی‌های او درباره فعالیت شما پاسخ داده می‌شود. این کار رفته رفته، باعث جذب مشتری و علاقه‌مند شدن کاربران به فعالیت شما می‌شود.

روابط عمومی قوی

زمانی که شما در تیم خود، یک گروه روابط عمومی قوی دارید،نگرانی‌تان بابت جذب مشتری از بین خواهد رفت. از طریق ایجاد روابط قوی و مستحکم، فرایند جذب مشتری به خوبی صورت می‌گیرد. مخاطبان شما باید به شکل دائم و مستمر با کسب‌وکارتان در ارتباط باشند تا با ایجاد پیوندهای قوی با شما، محصول یا خدماتتان را انتخاب کنند.

پشتیبانی قوی

حتما تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که خریدی را انجام دهید و در یکی از مراحل آن دچار مشکل شوید.داشتن گروه پشتیبانی یا خدمات پس از فروش کارآمد، مشتری را با اطمینان بیشتری به سمت استفاده از کالا یا خدمات شما می‌برد. بنابراین اگر می‌خواهید مشتری اینترنتی زیادی را به سمت خود جذب کنید، این مورد را جدی بگیرید.

ساخت اپلیکیشن موبایل

امروزه موبایل هر فرد بیشتر از هر وسیله دیگری کنار اوست و کاربرد دارد. می‌توان گفت که تقریبا همه فعالیت‌ها به وسیله گوشی‌های هوشمند ممکن شده‌اند. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارها، به طراحی اپلیکیشن‌ موبایل روی آورده‌اند. این کار اگرچه در ابتدا کمی هزینه‌بر است، اما درصد جذب مشتری و بازگشت سرمایه از طریق آن بسیار بالاست.

نظرسنجی از مخاطبان

اگر می‌خواهید جذب مشتری را به بهترین شکل انجام دهید،از مخاطبانتان نظرسنجی کنید. نطرسنجی چند مزیت اساسی دارد:

  • بالا بردن حس اعتماد و ارزشمند بودن مشتری
  • آشنایی بیشتر با نیازها،انتظارات و سلیقه مخاطبان
  • یافتن نقاط قوت و ضعف خود
  • ایجاد یک رابطه دوسویه بین مشتری و فروشنده
  • جذب مخاطبان جدید

استفاده از Push notification

پوش نوتیفیکیشن، امکانی را در اختیار مخاطب می‌گذارد که به وسیله آن، اعلان‌هایی توسط مدیر اپلیکیشن، دیوایس یا اپی که روی ان نصب شده فرستاده شود. به زبان ساده، شما پس از ساخت اپلیکیشن خود و نصب آن توسط کاربران، هر چند وقت یکبار،پیام‌هایی را به سرور مخاطب ارسال می‌کنید. این پیام‌ها می‌تواند حاوی مطالبی از جمله به‌روزرسانی برنامه، ایجاد یک امکانات جدید، رونمایی از یک طرح و … باشد.

همکاری گرفتن از مخاطبان

یک کاربر باید احساس کند که جزیی از مجموعه شماست. این حس نزدیکی و رابطه متقابل، می‌تواند در فرایند جذب همکاری مخاطبان صورت بگیرد. برای مثال می‌توانید بخش‌هایی مانند عکاسی از محصولات را راه‌اندازی کنید که به صورت تمام و کمال توسط مخاطیان انجام می‌گیرد.

پذیرفتن و انتشار نظرات منفی

قطعا هر کسب‌وکاری از دید عده‌ای عالی، از دید برخی متوسط و از دید بعضی دیگر ضعیف است. ممکن است شما در جریان فعالیتتان با نظرها و بازخوردهای منفی روبه‌رو شوید. در این شرایط، بهترین کار پذیرفتن انتقادها و منتشر کردن انتقادها و نظرات منفی است.چنین اقداماتی،اعتماد مخاطب را بیش از پیش به شما جلب و تعداد زیادی از مشتریان را به سوی شما روانه می‌کند.

استفاده از Call to action

کال تو اکشن از همان نوع پرسش‌هایی است که در انتهای متن‌ها و تولیدات محتوا مطرح می‌شود. این کار مخاطب را درباره موضوع مورد بحث به فکر وا می‌دارد. همچنین تمایل برای پاسخ به سوالات یا بیان تجربه‌ها را بالا می‌برد و در نهایت به یک رابطه مثبت و کارآمد می‌انجامد.

تبلیغات

تبلیغات موفق باعث انتشار اخبار محصولات و خدمات شما،جذب مشتری و ایجاد فروش می‌شود. حتی اگر بخواهید مشتریان جدید را به خرید یک محصول موجود تشویق کنید یا یک سرویس جدید راه‌اندازی کنید. پیامک تبلیغاتی – تبلیغات بنری در سایت ها یا شبکه های اجتماعی از جمله مهمترین شیوه های تبلیغاتی هستند.

سئوی قوی

اگر قصد دارید در کسب‌ و کار تجارت الکترونیک خود یک برند موفق باشید،سئو از مواردی است که باید آن را رعایت کنید.سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که امروزه در دسترس ماست. سئو عمل بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای دستیابی به رتبه بالا در صفحه نتایج موتور جستجو است.

همه حراج را دوست دارند!

حتی اگر پیشنهاد شما به اندازه 10% تخفیف یا حتی ارسال رایگان باشد،می‌تواند مشتریان جدید را جذب شما کند. این کلمه شیرین و دلربا می‌تواند نظر هرکسی را به خود جلب کند.شما به سادگی می‌توانید در مورد پیشنهادها یا هدایای خود در رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها و وب‌سایت خود سر و صدا ایجاد کنید. همچنین ممکن است در ازای مقدار خاصی از مبلغ خرید،تخفیفی ارائه دهید.با این کار مخاطبان عاشق شما می شوند!!!!

با استفاده از شخصی‌سازی، از دیگران متمایز شوید

در شروع کسب و کار خود سعی کنید از رقیبانتان تقلید نکنید.زیرا اینکار فقط چهره ی کسب و کار شما را بد جلوه می دهد و هیچ منفعتی برای شما به ارمغان نخواهد آورد.با شخصی سازی و مشخص کردن راه و روش خود کسب و کارتان را از دیگران متمایز کنید.خاص باشید!

زمان پاسخگویی خود را بهبود بخشید

در خرید آنلاین مشتریان منتظر پاسخگویی سریع و راحتی هستند.برای دستیابی به عملکرد خوب باید علاوه بر راحتی دسترسی به اطلاعات لازم،سرعت پاسخگویی نیز بالا باشد. زمانی که بتوانید با سطح کیفیت ثابتی در مدت زمان کوتاهی در کانال‌های مختلف به مشتریان خدمات ارائه دهید، در مسیر ارائه یک استراتژی خدمات مشتری کاملاً کاربردی و چند کاناله هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *