هوش مصنوعی گوگل که با نام Bard شناخته میشود را میتواند یکی از رقیبان جدی چت جی پی تی Chatgpt دانست. هوش مصنوعی گوگل Bard میتواند برام شما مقاله – شعر – عکس – ویدئو – موزیک – کدهای برنامه نویسی و تقریبا هر کار در این زمینه ها انجام دهد.

آموزش هوش مصنوعی گوگل Bard

برای اجرای هوش مصنوعی گوگل Bard به آدرس bard.google.com میرویم. پس از ورود به این آدرس باید وارد حساب گوگل خود شوید یا اگر حساب گوگل ندارید یک حساب رایگان بسازید. پس از این مورد و ورود به گوگل Bard با محیطی شبیه به تصویر زیر مواجه میشویم. خوشبختانه گوگل برد از زبان فارسی پشتیبانی میکند و این خیلی ماجرا را جذاب تر میکند.

هوش مصنوعی گوگل Bard

کار در محیط هوش مصنوعی گوگل Bard بسیار آسان است و تقریبا مانند یک محیط چت و گفتگو ساده است. ما از گوگل برد چند سوال پرسیدیم تا پاسخ های آن را ببینیم. جالب است پاسخ ها بسیار جذاب و منعطف هستند و طبق تجربه کاری که با هوش مصنوعی Bing داشتیم جواب های Bard بسیار جالب تر و واقعی تر می باشد. منظور از واقعی یعنی کاملا احساس میکنید که با یک انسان در حال صحبت هستید.

هوش مصنوعی گوگل Bard
هوش مصنوعی گوگل Bard
هوش مصنوعی گوگل Bord

ظاهرا هوش مصنوعی گوگل bard | بارد محدودیتی در ارائه طول پاسخ ندارد و میتوان از آن برای تولید مقاله های طولانی نیز استفاده نمود. این ویژگی در Bing وجود ندارد و پاسخ های بینگ کوتاه بوده و محدودیت در ارائه طول پاسخ دارد بطوری که نمیتوان از آن برای تولید مقاله استفاده نمود.

بخش جالب Google Bard انتخاب نوع و طول متن می باشد. شما میتوانید توسط دکمه ای که در زیر آن را نشان میدهیم نوع پاسخ که رسمی باشه یا حرفه ای و همینطور میزان طول متن را بهینه کنید. مثلا میتوانید با انتخاب آیتم کوتاه به بارد بگویید تا پاسخ های کوتاه تری به شما بدهد.

هوش مصنوعی گوگل Bard

همچنین با ارسال صدا یا تصویر این هوش مصنوعی قابلیت تحلیل این اطلاعات را نیز دارد مثلا زمانی که تصویری را برایش آپلود کردیم و به او گفتیم که متن تصویر را استخراج کند به راحتی این کار را انجام دهد و حتی توانست نوع متن استخراج شده را تشخیص دهد و بگوید متن از نوع تبلیغ است.

البته باید در نظر داشته باشید که همه این هوش مصنوعی ها در حال توسعه هستند و قطعا در روزها یا ماه های بعد ویژگی های جدیدتری به آن ها اضافه میشود.

ویژگی های مهم هوش مصنوعی Bard

  • نداشتن محدودیت طول پاسخ
  • دارا بودن طیف وسیع موضوعات برای ارائه پاسخ
  • رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *