زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

در این آموزش ساخت خرگوش پشمالو با دستکش پشمی را یاد میگیرید. لوازم مورد نیاز :

  • دستکش پشمی
  • نخ و سوزن
  • قیچی

ابتدا دستکش را برعکس میکنیم. سپس از انگشت کوچک یک حلال به سمت پایین میکشیم. حالا از انگشت اشاره و شست نیز حلال میکشیم. این حلال یعنی این بخش باید دوخته شود. حالا انگشت وسط را هم اندازه با انگشت کناری علامت میزنیم. حلال انگشت اشاره و شست و همچنین انگشت کوچک را تا انتها توسط نخ و سوزن میدوزیم. حالا انگشت وسط را که توسط یک علامت به اندازه انگشت کناری علامت زدیم را نیز میدویم. در انتها تمام اضافات را توسط قیچی برش میزنیم.

سر و بدن خرگوش پشمالو

در ادامه ساخت خرگوش پشمالو با دستکش مجددا دستکش را برعکس کرده و به حالت اول در می آوریم. توسط پشم شیشه یا پنبه محیط داخل دستکش را تا بخش قبل از مچ پر میکنیم. پیشنهاد ما استفاده از پشم شیشه بجای پنبه می باشد. حالا دور تا دور دستکش (قبل از مچ) را توسط نخ و سوزن میدوزیم. در واقع با این دوخت سر و بدن خرگوش بوجود می آید. بالای مچ و انگشت سر و گوش های خرگوش را شکل میدهد و بخش مچ دستش بدن آن را میسازد. حالا مچ دست کش را نیز از پشم شیشه پر میکنیم و انتهای آن را میدوزیم.

حالا به فاصله حدود 2 تا 3 سانتیمتر از پایین وسط بدن خرگوش (مچ دستکش) به سمت بالا دوخت میزنیم. این دوخت در واقع باعث تشکیل نمایی از پاهای خرگوش ما میشود. حالا برای ادامه ساخت خرگوش پشمالو چشم های آن را توسط مهره های سوراخ دار میسازیم. توسط یک دوخت صلیبی ساده بینی خرگوش را درست میکنیم. میتوانید برای بانمک تر شدن چهره خرگوش توسط دو دوخت مورب برای آن ابرو نیز قرار دهید.

برای ساخت دست های خرگوش پشمالوی ما از اضاافه دو عدد انگشت دست کش که در قبل برش دادیم استفاده میکنیم. دو عدد انگشت را به یک اندازه برش میدهیم. حالا داخل آن را با پشم شیشه پر میکنیم. سپس انتهای آن ها را میدوزیم و به بدن خرگوش (مچ دست کش) در طرفین میدوزیم. یک عدد دیگر از انگشت دست کش را به اندازه خیلی کوچک برای دم پشمالو این خرگوش برش میزنیم. با پشم شیشه آن را پر کرده و انتهای آن را میدوزیم. حالا آن را به پشت خرگوش به عنوان دم میدوزیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *