زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه

شاید باور نکنید اما برخی از افراد در خانه می‌نشینند و از طریق بازی‌کردن درآمدهای میلیون دلاری کسب می‌کنند. بله!در وحله ی اول درک این موضوع بسیار سخت است. در عصر پیشرفته ارتباطات امروز،افرادی هستند که از طریق استریمینگ،درآمدی همراه با لذت،سرگرمی و هیجان کسب می‌کند.

اگر سعی کنید برای کسانی که در این نسل بزرگ نشده‌اند، پدیده “استریمینگ” را توضیح دهید، خواهید دید که چه کار سختی است! قطعا با تعجب از شما خواهند پرسید که اصلا چرا باید کسی ساعت‌ها وقت صرف تماشای بازی کردن دیگران کند، در حالی که خودش می‌تواند آن ها را بازی کند؟

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با استریم آشنا کنیم؛تا اگر تصمیم به ورود به دنیای استریمینگ را دارید،با دید باز‌ پیش بروید. این دنیا مختص افراد خاصی نیست،هر فرد با هر جنسیت و تخصصی که دارد می‌تواند پا به این عرصه گذاشته و از آن درآمد کسب کند.

بنابراین اگر قصد دارید وارد سرزمین شگفتی‌ها شده و از لحظه به ‌لحظه آن لذت برده و کسب درآمد کنید،به‌ شما تبریک می‌گویم. چرا که این مقاله برای شما نوشته شده است.

تعریف دقیق استریمینگ چیست؟

به هرگونه محتوای رسانه‌ای که به صورت ضبط شده یا زنده از طریق شبکه اینترنت،به رایانه‌ها و دستگاه‌های همراه مانند گوشی و تبلت منتقل شده و توسط بیننده به صورت Real Time پخش می‌شود استریم می گویند. پادکست‌ها،ویدئو کست‌ها،وب کست‌ها،فیلم و سریال،برنامه‌های تلویزیونی و کلیپ‌های موسیقی فرم‌های مختلف از استریم محتوای صوتی/تصویری هستند.

موسیقی،فیلم و فرمت‌های دیگر مدیا طی فایل‌های از پیش تنظیم شده به صورت منظم در قالب بسته Packet‌هایی منتقل می‌شوند تا امر استریمینگ به صورت آنی انجام شود. همچنین این نکته را هم بدانید که دانلودهای معمول و رایج محتوای استریم به صورت خودکار بعد از پخش شدن حذف می‌شوند. استریمینگ در عرصه گیم در طی پانزده سال اخیر (اواسط دهه 2010) در سایت‌های سرویس استریم مانند توئیچ،یوتیوب و فیس بوک بسیار محبوب شده است. آمار بسیار جالب در این زمینه نشان می‌دهد که تنها در سال 2014 ترافیک سایت توئیچ حتی از سرویس آنلاین (HBO) که پخش سریال‌های محبوب تلویزیونی را انجام می دهد نیز بیشتر بوده است.

استریم زنده یا لایو استریم

آشنایی با استریمینگ | چگونه از راه استریم درآمد کسب کنیم

لایو استریم در حقیقت پخش زنده‌ ای از یک رویداد هنگام وقوع آن است. رویدادهایی مانند مراسم اهدای جوایز،مسابقات ورزشی،بازی‌های ویدئویی،ایونت ویژه،اعلام یک برنامه‌ی خاص و یا رونمایی از یک محصول جدید همگی از محبوب‌ترین موضوعات لایو استریم هستند که تنوع آن‌ها نیز روز به روز در حال گسترش است.

اپلکیشن های ویژه استریم

احتمالا تا این قسمت از مقاله کاملا با استریم آشنا شده‌اید. حال باید بدانید که چه نوع محتوایی را می خواهید برای دیگران استریم کنید.نت فلیکس (Netflix) و یوتیوب تی‌وی (YouTube TV) جزو محبوب‌ترین سرویس‌های استریم هستند. با این سرویس‌ها حتی در آینده نزدیک هم با استفاده از اینترنت G5 می‌توان برای استریم زنده محتوای صوتی تصویری استفاده کرد. آن چه که دنیای استریمینگ را هیجان انگیز‌تر می‌کند، رشد روز افزون برنامه‌های و اپلیکشن‌هایی است که با هر کدام ابزار و محتوای جدیدی برای استریم عرضه می‌کنند. بدون شک “تنوع” کلید واژه‌ی آینده‌ی برنامه‌های استریمینگ است.

پلتفرم هایی که برای استریم استفاده می شود عبارتند از :

  • پلتفرم‌های استریم Native: YouTube Live – Instagram Live – Facebook Live – LinkedIn Live. – Aparat Live
  • پلتفرم‌های استریم سوم شخص : Stream Yard ، Periscope ، Switcher Studio ، OBS Studio ، Zoom ، Switchboard Live.

اینترنت مورد نیاز برای استریم

برای استریم به اتصال اینترنت با سرعت و پهنای باند مناسب نیاز دارید تا پخش تصاویر با کیفیت مطلوب و تاخیر انجام شود. بسیاری از سرویس‌های استریم برای هر نوع ویدئو،پهنای باند به خصوصی را پیشنهاد می‌کنند. به طور مثال اگر بخواهید ویدئوی خود را با کیفیت بسیار بالایی استریم کنید،قطعا به سرعت اینترنت بالاتری نیز نیاز خواهید داشت تا پخش تصاویر بدون مشکل باشد.

بنابراین برای دستیابی به بهترین تجربه از استریمینگ و حذف کامل لَگ و تاخیر هنگام پخش ویدئو، باید به فکر یک سرویس اینترنت با پهنای باند بالا و کیفیت ایده‌ آل باشید.

استریمر به چه شخصی گفته می‌شود؟

استریمر کسی است که محتوای خود را به صورت زنده یا پخش ویدئوی از پیش ضبط شده،از طریق اینترنت و پلتفرم‌های مخصوص به این کار برای مخاطبین خود استریم می‌کند. این محتوا می‌تواند تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی،آموزش بازی،یا حتی چت دو نفره باشد.

استریمر می‌تواند از روی تفریح دست به این کار بزند، یا می‌تواند یک استریمر حرفه‌ای با ابزار تخصصی و مخاطب وسیع باشد که ساعات زیادی را به این امر اختصاص می‌دهد و از این طریق کسب درآمد نیز می‌کند.

استریم در دنیای بازی چه جایگاهی دارد؟

Game Stream فعالیتی است که گیمرها از بازی کردن خود ویدئو گرفته و به صورت زنده یا از پیش ضبط شده پخش می‌کنند. استریمرهای حرفه‌ای معمولا ویدئوهایی بسیار پر شمار و طولانی نیز تهیه میکنند و مهارت‌ها یا تجارب خود در بازی را به نمایش گذاشته و دیدگاه شخصی،نظرات و عکس العمل‌های خود را هنگام بازی به اشتراک میگذارند.

توئیچ چیست؟

توئیچ یک وب سایت استریمینگ آنلاین است،و تقریبا همان کاری را می‌کند که شبکه‌های خبری انجام می‌دهند.(یعنی افرادی می‌نشینند و از بازی کردنشان و حتی کارهای دیگری مثل نقاشی کشیدن و غذا خوردنِ خود،ویدئوهایی را به صورت زنده روی سایت توئیچ می‌گذارند یا اصطلاحا “استریم می‌کنند”. این وب‌سایت در سال 2011 ایجاد شده و از آن زمان تا کنون پیشرفت‌ فوق العاده‌ای داشته،و تنها در دو سال اول توانست بیش از 45 میلیون نفر ببینده از سراسر جهان جذب کند.

معرفی راه‌های کسب درآمد از استریم‌

دونیت کردن یا دریافت پول اهدایی از سمت طرف‌داران

دونیت کردن ابتدایی‌ترین روش کسب درآمد از طریق استریم است؛ به‌طوری که هواداران استریمر‌ها به میزان علاقه‌ای که دارند، استریمر محبوبشان را حمایت مالی می‌کنند. بنابراین هر چه تعداد مخاطبان و طرفدارانتان بیشتر باشد،احتمال دونیت شدنتان افزایش خواهد یافت.

خرید اشتراک مخصوص استریمر

هر استریمر در پلتفرم‌های استریمینگ،اشتراک مخصوص خود را ایجاد می‌کنند. تماشای استریم کاملاً رایگان است؛ با‌این‌حال افرادی که به‌عنوان هوادار اشتراک استریمری خاص را می‌خرند از قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار می‌شوند.

اسپانسرشیپ و تبلیغات برند‌های متنوع

زمانی که یک استریمر به سطح بالایی از شهرت و محبوبیت میرسد،برند‌های مختلف به سمت او سرازیر می‌شوند.صاحبان این برند‌ها برای معرفی خود اسپانسر استریمر‌ها می‌شوند.

فروش افیلیت

با قرار دادن محصولات مختلف آمازون در پروفایل توئیچ خود، می‌توانید این محصولات را تبلیغ کنید و در ازای هر فروش، مبلغی را دریافت نمایید.

فروش محصولات

فروش محصول نیز یکی از روش‌های مرسوم کسب درآمد از طریق استریم گیم است. در این روش فرد با قرار دادن محصولات خود در پروفایل، آن‌ها را به فروش می‌رساند.

آیتم مالی پی‌پینگ

فرض کنید بخواهید به عنوان یک استریمر،برای تهیه کالایی خاص مانند خرید هدفون کمک مالی جمع‌آوری کنید. در پی‌پینگ می‌توانید چنین موردی را در قالب یک آیتم مالی بسازید. آیتم مالی در واقع یک لینک پرداخت با قیمتی معین و توضیحات دلخواه شماست. مخاطبان با کلیک بر روی لینک و مشاهده قیمت و توضیحات، به درگاه امن پرداخت منتقل می‌شوند و پول را به حساب پی‌پینگ شما واریز می‌کنند.

درگاه پرداخت شخصی

درگاه پرداخت شخصی یک صفحه با لینکی به فرم payping.ir/username است؛حامیان شما با ورود به این صفحه می‌توانند مبلغ دلخواه خود را برای حمایت وارد کنند و توضیحی نیز بنویسند. پس از آن به درگاه پرداخت منتقل می‌شوند و به صورت کاملا امن، فرایند پرداخت را انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که در این روش به این علت که اطلاعات کارت بانکی شما در اختیار سایرین قرار نمی‌گیرد، هیچ گونه خطری شما را تهدید نمی‌کند و می‌توانید با خیال راحت، کمک‌های مالی حامیان خود را دریافت کنید.

اسکریپت حمایت مالی

اسکریپت حمایت مالی، یکی از سرویس‌های  پی‌پینگ است که علاوه بر زیبایی بصری و تجربه‌ی بی‌نظیر کاربری، فرایند دریافت حمایت مالی را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر کرده است. در صفحات حاوی این اسکریپت، یک زبانه اضافه می‌‌شود که کاربر با کلیک بر روی آن می‌‌تواند در همان صفحه، حمایت خود را انجام دهد. این اسکریپت در تمامی انواع سایت‌ها و با هر تکنولوژی ساختی، قابل پیاده‌سازی است. می‌توانید به هر تعداد صفحه از سایتتان که بخواهید، اسکریپت حمایت مالی را اضافه کنید.

پلاگین حمایت مالی

استفاده از پلاگین‌ها و فرم‌های حمایت مالی، یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای دریافت حمایت مالی از طریق سایت‌های ساخته‌شده توسط وردپرس و جوملا است. درگاه پرداخت پی‌پینگ، پلاگین‌های مختلفی ارائه می‌دهد که با نصب هر یک از آن‌ها، می‌توانید امکان اتصال به درگاه پرداخت را برای سایت خود ایجاد کنید.

مدیریت و گزارش‌‌گیری یکپارچه از پرداخت‌‌ها

با ثبت نام در پی‌‌پینگ، یک داشبورد اختصاصی به شما تعلق می‌‌گیرد که از طریق آن می‌‌توانید تمامی سرویس‌‌های مورد نیاز خود را کنترل کنید. علاوه بر این در این داشبورد، یک سیستم گزارش‌‌گیری حرفه‌‌ای تعبیه شده است تا در بازه زمانی دلخواه خود، از پرداخت‌‌ها گزارش‌‌گیری کنید.

تجهیزات موردنیاز برای استریم

  1. کامپیوتر و گوشی هوشمند
  2. دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه ای
  3. تجهیزات صوتی حرفه ای
  4. ابزار میکس
  5. انکودر
  6. ابزار Repurposing

چه عواملی باعث کندی سرعت استریمینگ می‌شود؟

  1. تأخیر شبکه (Network Latency)
  2. ازدحام شبکه (Network congestion)
  3. مشکلات WiFi
  4. عملکرد ضعیف دستگاه‌ کاربر
  5. کمبود پهنای باند

پرکاربردترین موارد استفاده از سرویس استریم مدیا

  1. ارتباطات سازمانی
  2. معرفی محصول
  3. سرویس‌ های مذهبی
  4. پزشکی و سلامت
  5. آموزشگاه‌ ها
  6. برگزاری کنسرت و نمایش تئاتر به صورت زنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *