زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

دانلود جدیدترین ورژن ویندوز 11 و آموزش نصب آن : این مطلب ترجمه توضیحات کمپانی مایکروسافت میباشد.پس دقیق ترین راهنمایی در این مورد است.

3 گزینه در زیر برای نصب یا ایجاد ویندوز 11 وجود دارد. هر کدام را بررسی کنید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

اگر ویندوز 10 را نصب دارید.پیشنهاد ما انتظار برای نمایش اعلان ویندوز از طریق Windows Update برای ارتقا به نسخه 11 می باشد. اما اگر ویندوز 11 را بصورت دستی نصب میکنید , حتما نرم افزار PC Health Check را نصب کنید.این نرم افزار بررسی میکند که آیا رایانه شما قابلیت سخت افزاری مورد نیاز برای ویندوز 11 را دارد یا نه.

  • دستیار نصب ویندوز 11 : این بهترین پیشنهاد برای نصب دستی ویندوز 11 می باشد.

روی گزینه Download کلیک کنید.

راهنما:

کامپیوتر شما باید 9 گیگابایت فضای دیسک آزاد برای دانلود ویندوز 11 داشته باشد.
پس از دانلود Installation Assistant.
Run را انتخاب کنید. برای اجرای این ابزار باید یک Administrator باشید.
پس از تایید سخت افزار رایانه توسط نرم افزار باید Accept و Install را انتخاب کنید.
سپس روی دکمه Restart Now کلیک کنید تا نصب در رایانه شما کامل شود.نصب ویندوز 11 ممکن است کمی طول بکشد و رایانه شما چند بار راه اندازی مجدد شود. در این مدت اصلا رایانه خود را خاموش نکنید.

توجه: Windows 11 Installation Assistant روی رایانه های شخصی مبتنی بر ARM اجرا نمی شود. این فقط برای رایانه های شخصی با پردازنده های x64 پشتیبانی می شود.

  • نصب ویندوز 11 از طریق DVD یا Flash : اگر تمایل به نصب ویندوز از طریق ابزارهای DVD – USB یا دیگر اجزا اکسترنال به همراه بوت لودر دارید , بر روی گزینه Download کلیک کنید.

راهنما:

پس از دانلود، ابزار ایجاد رسانه را اجرا کنید. برای اجرای این ابزار باید یک Administrator باشید.
اگر با شرایط مجوز موافق هستید، Accept را انتخاب کنید.
در مورد چه کاری می خواهید انجام دهید؟ صفحه، Createinstallation media for other PC و سپس Next را انتخاب کنید.
زبان، نسخه و معماری (64 بیتی) را برای ویندوز 11 انتخاب کنید.
رسانه ای را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید:
درایو فلش USB: یک درایو فلش USB خالی با حداقل 8 گیگابایت فضا وصل کنید. هر محتوای موجود در درایو فلش حذف خواهد شد.
فایل ISO: یک فایل ISO را در رایانه شخصی خود ذخیره کنید. این می تواند برای ایجاد یک DVD قابل بوت استفاده شود. پس از دانلود فایل، می توانید به محلی که فایل در آن ذخیره شده است بروید یا Open DVD burner را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را برای رایت فایل در DVD دنبال کنید.
پس از ایجاد فایل نصب، مراحل زیر را برای استفاده از آن دنبال کنید.

برای بررسی به‌روزرسانی‌ها، دکمه Start را انتخاب کنید و سپس به Settings > Windows Update بروید و Check for updates را انتخاب کنید.

قبل از نصب ویندوز 11، ایده خوبی است که هر کاری را ذخیره کنید و قبل از شروع به کار از رایانه شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر از ابزار Media Creation Tool برای دانلود یک فایل ISO برای ویندوز 11 استفاده کرده اید، به یاد داشته باشید که قبل از انجام مراحل زیر آن را روی یک DVD رایت کنید:

درایو فلش USB را وصل کنید یا DVD را روی رایانه شخصی که می خواهید ویندوز 11 را در آن نصب کنید قرار دهید.
کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
اگر رایانه شما به طور خودکار در رسانه USB یا DVD بوت نمی شود، ممکن است مجبور شوید منوی بوت را باز کنید یا ترتیب بوت را در تنظیمات BIOS یا UEFI رایانه شخصی خود تغییر دهید.
برای باز کردن منوی بوت یا تغییر ترتیب راه‌اندازی، معمولاً باید بلافاصله پس از روشن کردن رایانه شخصی خود، یک کلید (مانند F2، F12، Delete یا Esc) را فشار دهید.
توجه :اگر تغییر منوی بوت یا سفارش کار نکرد و رایانه شما بلافاصله در سیستم عاملی که می خواهید جایگزین کنید بوت می شود، ممکن است رایانه به طور کامل خاموش نشده باشد.

برای اطمینان از خاموش شدن کامل رایانه، دکمه روشن/خاموش را در صفحه ورود به سیستم یا در منوی Start انتخاب کنید و Shut down را انتخاب کنید.
در صفحه نصب ویندوز، زبان، زمان و تنظیمات صفحه کلید خود را انتخاب کنید و سپس Next را انتخاب کنید.
Install Windows را انتخاب کنید.

  • نصب ویندوز 11 از طریق ساخت فایل ISO : این گزینه برای کاربرانی است که می خواهند یک رسانه نصب قابل بوت (درایو فلش USB، DVD) ایجاد کنند یا یک ماشین مجازی (فایل ISO) برای نصب ویندوز 11 بسازند.

برای دانلود بر روی Download کلیک کنید.

راهنما:

دستورالعمل نصب (DVD):

پوشه ای را که فایل ISO ویندوز 11 را در آن دانلود کرده اید پیدا کنید.
برای استفاده از Windows Disk Image Burner برای ایجاد DVD نصب، روی فایل ISO کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. در زیر “برگه “General”، روی “Change…” کلیک کنید، جایی که می گوید “Opens with:” و Windows Explorer را انتخاب کنید. Apply را انتخاب کنید. با کلیک راست بر روی فایل ISO، تصویر Burn disc نمایش داده می شود.
برای استفاده از یک برنامه رایت DVD ، می توانید روی فایل ISO کلیک راست کرده و Open with را انتخاب کنید.

دستورالعمل نصب (ISO):

اگر می خواهید ویندوز 11 را مستقیماً از فایل ISO و بدون استفاده از دی وی دی یا فلش USB نصب کنید، می توانید با نصب فایل ISO این کار را انجام دهید. با این کار سیستم عامل فعلی شما به ویندوز 11 ارتقا می یابد.
برای نصب فایل ISO:
به محلی که فایل ISO را دانلود کرده اید بروید. سپس روی فایل ISO کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.
در برگه «عمومی»، روی «تغییر…» کلیک کنید، جایی که می‌گوید «با: باز می‌شود» و Windows Explorer را برای برنامه‌ای که می‌خواهید برای باز کردن فایل‌های ISO از آن استفاده کنید، انتخاب کنید و «Apply» را انتخاب کنید.
روی فایل ISO کلیک راست کرده و Mount را انتخاب کنید.
این یک دیسک قابل بوت “مجازی” ایجاد می کند. روی آن دوبار کلیک کنید تا فایل های درون آن را مشاهده کنید. برای شروع نصب ویندوز 11، دوبار کلیک کنید.

نکته مهم : همیشه از لایسنس اورجینال ویندوز 11 استفاده کنید.در واقع همیشه از لایسنس اورجینال باید استفاده کنید.عموما کرک و کیجن و … هسته ویندوز شمارا تخریب و باعث ناامنی و خراب شدن ویندوزتان پس از چند مدت میگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *